TUI styrker sitt nordiske kommunikasjonsteam

TUI styrker sitt nordiske kommunikasjonsteam, og ønsker velkommen til Magnus Hüttenberend som ny nordisk Head of Communications, samt Adam Györki, som er ny i rollen som Communications Manager for TUI Sverige. TUI utvider teamet, og ansetter i disse dager en ny Sustainability Manager, samt nye kommunikasjonssjefer i Finland og Danmark.

– Et styrket kommunikasjonsteam er viktig for alle våre fire markeder, og det gleder meg at vi kan si velkommen til både Magnus og Adam her i Sverige. Dette teamet er også en stor del av det å drive selskapets digitale utvikling videre, sier Alexander Huber, CEO TUI Nordic, i en pressemelding.

Magnus Hüttenberend startet i rollen som Nordisk Head of Corporate & Colleague Communications i april, og er basert i Stockholm. Han begynte sin karriere i TUI-gruppen i 2015, som ansvarlig for gruppens digitale kommunikasjon, noe han vil fortsette med, også i sin nye rolle. Magnus Hüttenberend har tidligere erfaring som Head of Content Marketing i Vodafone Germany, samt erfaring fra eCommerce og gamingindustrien.

Adam Györki er ansatt som kommunikasjonsanvarlig for det svenske markedet, og begynte i sin stilling i februar 2018. Han har erfaring som konsulent i King Street PR, og har tidligere jobbet med blant annet gründerbedrifter, som svenske Tessin.

– Jeg ser frem til å videreføre det gode arbeidet dette teamet allerede gjør i de nordiske landene. Vårt hovedfokus blir å styrke vår selskapskommunikasjon, public affairs, digital utvikling, samt løfte vårt fokus på bærekraftig reiseliv. Det at vi nå utvider teamet med en Sustainability Manager, sier mye om vår satsing på dette feltet, sier Magnus Hüttenberend.

Global 360

Hüttenberend er en del av TUIs globale karriereprogram, Global 360. Programmet tar sikte på å fremme internasjonale karrieremuligheter innen TUI-konsernet. Ansatte oppfordres til å bruke sine respektive ferdigheter i utlandet, i multinasjonale team, og få nye erfaringer på de lokale markedene.

Foto: Magnus Hüttenberend og Adam Györki i TUI Nordic. Foto fra TUI Nordic.