SAS fornyer mangeårig avtale med Amadeus
Scandinavian Airlines (SAS) er en av Amadeus’ første flyselskaps-kunder, og selskapene har vært partnere i 30 år. Nå kunngjør de at de fornyer sitt mangeårige samarbeid. Avtalen inkluderer blant annet en distribusjonsavtale, som garanterer at SAS’ reisebyrå-partnere fortsatt får full tilgang til flyselskapets billettyper og priser gjennom Amadeus.
– Vi er glade for at vi kan fortsette det vellykkede samarbeidet med Amadeus. Våre reisebyrå-partnere, både innen forretningsreiser og privatreiser, spiller fortsatt en viktig rolle i vår strategi om å tilby kundene valgfrihet når det gjelder hvor de vil bestille sin reise, sier Kati Andersson, VP Digital Sales & Distribution i SAS.
I tillegg til satsingen på reisebyrå-sektoren, innebærer avtalen også at SAS fornyer samtlige Altéa-løsninger, inkludert systemer for inventory, bestilling, billettering og avgangskontroll. Amadeus-teknologien støtter de strategiske forretningsprioriteringene til SAS, og bidrar til å optimalisere områder som passasjerservice, revenue management og betalingsløsninger.
– Avtalen er en bekreftelse på den sterke relasjonen vi har bygget opp med SAS de siste 30 årene. I Amadeus arbeider vi kontinuerlig med innovasjon, for å tilfredsstille kundenes behov. Vi skal fortsette å hjelpe SAS med å forbedre sin driftseffektivitet og forretningsstrategi, både i dag og i fremtiden, sier Manuel Midon, Managing Director Northern and Western Europe, Airlines, i Amadeus.
Arkivfoto: Haleror på SAS-maskin. Malt av Jarle Petterson.