Adrian til Scandic Vulkan
Scandic har, som første norske hotellkjede, vunnet den internasjonale reiselivsprisen HSMAI Adrian Awards.
Scandic Vulkan vant gull i kategorien PR-arbeid, i forbindelse med åpningen, og fikk i tillegg sølv i to andre markedsføringskategorier, skriver kjeden i en pressemelding.
– Dette er utrolig morsomt, og stort for alle som har vært involvert i arbeidet med åpningen av Vulkan. Når vi vinner i konkurranse med over 1100 bidrag fra hele verden, kan vi trygt være stolte over hva vi har fått til. Vi tok en sjanse med å tenke utradisjonelt, og dette viser at vi traff svært godt, sier Axel Huus, salgs- og markedsdirektør i Scandic Hotels Norge.
Kreative løsninger lønte seg
Scandic valgte å gå nye veier for å markedsføre åpningen av hotellet på Vulkan i Oslo, som er et spennende område under utvikling, i nærheten av den nye Mathallen. Scandic lanserte blant annet et eget merkevare-rom, som Diesel fylte med sine produkter, de inviterte flere av Norges ledende kreative miljøer til å designe sine egne hotelldører, og produserte flere utradisjonelle installasjoner.
– Det er morsomt at et hotell i lille Oslo kan hevde seg så godt i konkurranse med langt større internasjonale reiselivsbedrifter, og for oss er prisene et solid klapp på skulderen. Scandic har vært fantastisk modige, som turte å tenke så utradisjonelt, og for oss har dette vært en drøm å jobbe med hele veien, sier rådgiver Trygve Lorentzen i Isobar.
Scandic fikk hjelp til PR- og kommunikasjonsarbeidet i forbindelse med åpningen, fra Concept Communication og Isobar Oslo, som også er Scandics norske reklamebyrå. Markedsføring av hotellet på Vulkan har tidligere også fått flere norske og europeiske priser, samt utmerkelser i kreative konkurranser, som Gullblyanten.
Tøff internasjonal konkurranse
HSMAI-prisen Adrian Awards skal stimulere til god reiselivsmarkedsføring, gjennom å løfte frem og belønne nyskapende PR- og markedsarbeid, og Scandic fikk beviset på at de er verdensmester i PR, på en høytidelig prisutdeling på tradisjonsrike New York Marriot Marquis 28. januar.
– Kvaliteten på bidragene vi mottar til Adrian Awards, øker fra år til år. Årets vinnere har brukt PR og markedsføring som virkemiddel smart og effektivt, i en rekke ulike kanaler, sier executive vice president Fran Brasseux i HSMAI.
Foto: Kristina Schaathun, Tine Birkeland og Axel Huus fra Scandic Norge, under Adrian-utdelingen i New York 28. januar 2013. Foto fra Scandic Norge