Program for HSMAI Dagen 2012

Ansgar Gabrielsen, leder av styringsgruppen for Fans of Good Service

Med de nyeste justeringene:

08:30-09:00

Registrering & kaffe

09:00-09:10

Velkommen ved Lars Listhaug, General Manager Radisson Blu Scandinavia Hotel og Ståle Stokke, prosjektleder HSMAI

Moderator Sverre Høven, COO, Director Operation and Commercial Flytoget AS

09:10-09:20

Åpning ved Fabian Stang, ordfører i Oslo

09:20-09:40

Flytoget – Nr 1 På kundebarometeret – et casestudie

Linda Bernander Silseth, administrerende direktør Flytoget

09:40-10:55

Byer er framtidens destinasjoner
Garry White, CEO European Cities Marketing

I etterkant av innlegget til Garry White blir det debatt.
Du møter bla. Carl Erik Krefting.  Advokaten som ble eiendomskonge. Han er styreleder og medeier i Søylen Eiendom som blant eier Steen & Strøm  og Eger.
Han vil debattere med bl.a. Ole Warberg, adm.dir. Bergen Reiselivslag & President NHO Reiseliv,Per Arne Tuftin, Reiselivsdirektør Innovasjon Norge, og Garry White, CEO European Cities Marketing.

Moderator: Tor Sannerud, adm.dir. Visit Oslo.

10:55-11:10

Kaffepause

11:10-12:00

Verdiskaping gjennom Vertskap
Hvordan skape en bedriftskultur som ønsker velkommen?

Märit Torkelson, daglig leder Vertskapet Utvikling as

12:00-12:30

Identifiser dine indre drivkrefter som hjelper deg til å oppnå det du ønsker i ditt liv

Jan Fredrik Karlsen, kunstnerisk leder og grunnlegger av  Playroom

12:30-13:30

Lunsj

GM Forum
Moderator: Sverre Høven, COO, Director Operation and Commercial Flytoget AS

Fans of Good Service
Moderator: Ansgar Gabrielsen

Møtebørsen Student
Moderator: Hans Stenseng, leder HSMAI Student

13:30-13:50

Fremtidens hotellorganisasjon vil se betydelig annerledes ut

Young N. Nguyen,
CEO & Founder d2o

Hvorfor har jeg engasjert meg i
Fans of Good Service?

Ansgar Gabrielsen
leder styringsgruppen
Fans of Good Service

Møter mellom reiselivsnæringen
og høyskolestudenter
innen reiseliv

Moderator:

Hans Stenseng,

leder HSMAI Student

13.45

Talentutvikling i

Nordic Choice Hotels
– Hvordan Nordic Choice utvikler Energi, Mot og Begeistring hos sine ansatte

Frederik Lindvik –

Hotel Manager i Quality Hotel Expo

14.10

«Rica Hotels og Det Gode Vertskapet»

Sidsel Haavardtun – HR-direktør
Nina F. Burum
Management Trainee

14.25

Fra tomme hender til visjonære  løsninger for reiselivsbransjen.


Young N. Nguyen – Administrerende direktør | d2o

14.45

Berg-Hansen Reisebureau – Karriere innen effektiv reisehverdag siden 1875 –

Hanne Wengaard –

HR rådgiver

André Ediassen – kommunikasjonsrådgiver

15.10
Yes We Can! Utvikling av talenter i
Rezidor Hospitality

Kristoffer Solstad – Manager, People Development Norway

15.30

Fri møteplass for studenter og bedrifter

16.00
Verdifult engasjement –
Oppsummering  v/
Hans Stenseng

Leder HSMAI Student

13:55-14:15

Sikkerhetstrusler mot
hotellnæringen – Del 1

Utviklingen i kriminaliteten
mot næringslivet

Bjørn Hansen,
leder Sentrum politistasjon

13.55 – 14.35

Nille – fra sort andunge til pen svane
(men fortsatt like billig…)

Pål Wibe, administrerende direktør Nille AS

14:15-14:35

Sikkerhetstrusler mot
hotellnæringen – Del 2

Slik sikrer man sine verdier

Thor Martin Bjerke,
sikkerhetsrådgiver
Hovedorganisasjonen Virke

14:35-15:00

Kaffepause

15:00-15:20

Digitale distribusjonsstrategier
for reiselivet?

Siri G. Børsum
industrileder Google Norway

15.00 – 15.30:
Norges serviceutfordringer!

Leverer vi god nok kvalitet
og hva bør bli bedre?

Per Arne Tuftin,
direktør, Innovasjon Norge

15:25-16:10

Digitale Strategier for reiselivet

Paneldebatt med

Siri G. Børsum, industrileder Google Norway
Roy Jacobsen, adm.dir Book Norway AS
Rune Feltman, adm. dir.  VIA Egencia Norge
Svein Arild Mevold, adm.dir Scandic Hotels
Charlotte Gogstad, Managing Director – Nordics at Expedia og
Tarje Hellebust, General Manager & Regional Director The Rezidor Hotel Group

Moderator: Sverre Høven,
COO, Director Operation and Commercial Flytoget AS

15.30 – 16.00

På tjenestesafari med kunden  – Hvordan skape kundeopplevelser utenom det vanlige med opplevelsesdesign?

Jannecke Drangert-Hveding,
gründer og daglig leder KOBRA AS

16:10-16:30

Pause

16:30-17:30

Service som merkevarebygger
Hvordan differensiere og skape emosjonell appell for sin merkevare gjennom service..

HSMAI inviterer til debatt og har invitert følgende personer: Morten Thorvaldsen, administrerende direktør Thon Hotels, Anders Ehrling, konsernsjef Scandic Hotels,  Tarje Hellebust, district director Norway South Carlzon Rezidor Hotel Group Pål Wibe,
administrerende direktør Nille AS og Fredrik Utheim, konsernsjef Rica Hotels.

Moderator: Hilde C. Solheim,  direktør Reiseliv Virke

Alle er opptatt av god service, men hvordan jobber lederne i panelet for å gjøre service til konkurransefortrinn? Vi ønsker en åpenhjertig diskusjon som differensierer deltakernes konserner og gir et inntrykk av deres arbeid med servicekultur og vi stiller følgende spørsmål:

– Hva er ditt mål for hvordan en kunde skal oppleve en serviceopplevelse i ditt konsern?

– Hvordan skal service differensiere din virksomhet fra konkurrentene?

– Hva har DU tenkt om service etter at du kom inn i din rolle? Hva er viktig for deg personlig som leder på serviceområdet?

– Verktøy på serviceområdet: Erfaringer og planer framover

o Systemene

o Måleverktøy

o Systemer for oppfølging av klagebehandling

– Sosiale medier: Hvordan forholder dere dere til brukerskapt innhold og kundefeedback på nett, i andre kanaler enn deres egne?

17:30

Avslutning av konferansen

17:35-18:00

Pause og servering av vin og noe å spise

18:00-18:30

Vis meg ditt kjøleskap og jeg skal si deg hvem du er!

Morten Knutsen, Professor Bedriftøkonomisk Institutt

18:30

Ingunn Hofseth, adm. dir. HSMAI ønsker velkommen til Prisutdeling

Prisutdeling  med kåring av
Årets Serviceløft 2012 i Servicebransjen og Årets Unge Hotelier og Årets Unge Leder i Reiselivet.

Bli med å feire

Konferansier: Janne Formoe, skuespiller

Tapas, vin, underholdning og nettverksbygging