Flytoget på omdømmetoppen

flytoget

Flytoget gikk rett til topps i den store omdømmeundersøkelsen RepTrak Norge 2009. Det er første gang Flytoget har deltatt i undersøkelsen og deler førsteplassen med IKEA.

Apeland Informasjon og Reputation Institute står bak undersøkelsen, der omdømmet til Norges 50 mest synlige virksomheter vurderes av befolkningen.

Flytoget får en RepTrak Pulse score på 81,5 på en indeks fra 0 til 100 i årets måling. Etter Reputation Institutes standard er dette et ”Fremragende omdømme”. Det er første gang Flytoget er med på listen over Norges mest synlige bedrifter, nominert gjennom undersøkelser.

Les hele oversikten HER

– Å bygge et godt omdømme handler mye om å holde det du lover. Flytoget gjør det. Det er en viktig grunn til at Flytoget får best score sammen med IKEA i år. Flytoget har blitt et eksempel til etterfølgelse innen punktlighet, service og innovasjon og Flytogets gode omdømme vil hjelpe dem til fortsatt suksess, sier kommunikasjonsrådgiver Nils M. Apeland, som leder analysegruppen i Apeland Informasjon. Selskapet representerer Reputation Institute i Norge.

50 norske selskaper er målt i den offisielle delen av undersøkelsen, som offentliggjøres i samarbeid med Dagens Næringsliv. Flytoget får sin høyeste score på kategorien ”Produkter og tjenester”, den dimensjonen som i størst grad bidrar til et godt omdømme i Norge. I tillegg oppfattes selskapet som karakteristisk og konsistent i sin kommunikasjon.

RepTrak Norge er verdens ledende analyseverktøy for måling av omdømme. Analysen måler selskapers omdømme på 23 attributter innen syv dimensjoner. Den gjennomføres av Apeland Informasjon og Reputation Institute, i samarbeid med førsteamanuensis Peggy S. Brønn ved Handelshøyskolen BI.

Det er sjette gang undersøkelsen gjennomføres i Norge.

Kilde: Boarding.no

Foto: Flytoget på Oslo S. Fotograf: Njål Svingheim/Jernbaneverket.