Bergenssatsing på barn

VilVite, Bergen

Fire av Bergens største attraksjoner og opplevelsesbedrifter etablerer i disse dager et felles kommunikasjons- og markedssamarbeid, under et konsept som kalles BarnasBergen. Disse er Akvariet, Fløibanen, Vannkanten og VilVite.

Det norske markedet for reiselivet har vært i stor vekst de senere årene. Bergen har etter hvert fått et usedvanlig bredt og godt tilbud, som retter seg mot barne- og familiesementet, skriver BarnasBergen.no i en pressemelding.

De fire bedriftene som, sammen med Bergen Reiselivslag, lanserer BarnasBergen.no, har fellesnevnere som enhver familie søker i opplevelser sammen med sine barn.

Her kan man bli personlig engasjert og stimulert, både intellektuelt og fysisk. Videre finner man fellesskap som forener, og til slutt mange gleder, som sammen med Bergens mange andre fortreffeligheter i stor grad gjør byen en reise verdt.

Å bære i flokk, når mangfoldet er særtrekket

BarnasBergen.no skal være hovedmerket for de fire attraksjonene nasjonalt, mot barne- og familiesegmentet. Det spennende er at det er fire ulike attraksjoner på fire ulike steder i Bergen, som har samlet seg på en felles plattform for å henvende seg mot markedet, og sammen utvikle felles produkter, som skaper økt reiselyst til Bergen.

Faksimile av Barnasbergen-annonse.
Faksimile av Barnasbergen-annonse.

I disse dager starter en annonsekampanje som går ut over hele Vestlandet de neste ukene. Og med høstferien på trappene om et par ukers tid, skulle alle få muligheten til å planlegge en aktiv tur til Bergen. Senere vil kampanjene utvides på nasjonal basis.

En riktig utvikling

– Bergen har ikke tidligere spesifikt hatt egne felleskampanjer som retter seg mot barne- og familiemarkedet, sier reiselivsdirektør Ole Warberg.

– Også til denne målgruppen har Bergen nå fått et usedvanlig aktivt og bredt tilbud til alle aldersgrupper innen museer, attraksjoner og på byens mange scener. Med de fire attraksjonene i spissen, og resten av byens tilbud i bakhånd, ser vi for oss en aktiv utvikling mot barne- og familiemarkedet i årene som kommer, avslutter Warberg.