- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Norge tar nordlyset!
Rovaniemi har tatt julenissen, Bergen har etablert seg som den offisielle pepperkakebyen. Nå vil Norge å ta nordlyset. Innovasjon Norge lanserer derfor en stor kampanje som skal etablere Norge som selveste nordlyslandet.
– Vi ønsker å ta ”eierskap” til Nordlyset og etablere Norge som det beste landet i verden å oppleve dette fantastiske naturfenomenet. Innovasjon Norge har derfor lansert en ny microsite, My northern lights, som skal fremheve dette, forteller Per-Arne Tuftin reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.
Skap ditt eget Nordlys
Den nye siden har så langt blitt lansert i fem markeder; Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Sverige og Norge. Nordlyssiden er både informativ og interaktiv på samme tid. Den interaktive delen inviterer brukeren til å lage sitt eget nordlys, dette kan så lagres og sendes videre til venner og kjente via Twitter, Facebook og e-post.
– Vi ønsker å nå ut til et nytt og bredere marked, ved å kombinere tradisjonelle og sosiale medier på denne måten. Informasjon spres svært raskt gjennom sosiale medier, og vi håper med dette å få maksimal oppmerksomhet rundt Norge og nordlyset, sier Per-Arne Tuftin. Reiselivsdirektøren håper kampanjen vil gå foran som et godt eksempel på effektiv destinasjonsmarkedsføring gjennom sosiale medier.
Norge det nye nordlyslandet
– Nordlyset er et fantastisk naturfenomen, og et effektivt verktøy i markedsføringen av Norge. Det er viktig at vi griper denne flotte muligheten med begge hender og etablerer Norge som det offisielle nordlyslandet, før noen andre gjør det, avslutter Tuftin.
Foto: Per-Arne Tuftin, direktør reiseliv, Innovasjon Norge. Fotograf: Siv-Elin Nærø