Julekalenderne florerer

Rica Hotel's julekalender 2010

Vi publiserte en sak om bransjens nettbaserte julekalendere på hsmai.no i fjor, på et tidspunkt da reiselivsnæringen lot til å ligge i forkant av bransjene for øvrig, noe som knappest kan være tilfellet i år.

Denne typen engasjerende markedsføringstiltak, som spres som ildebrann i de sosiale mediene, hører blant de mest kostnadseffektive – og generelt effektive – markedsføringstiltakene som overhodet tenkes kan. Mye av forklaringen ligger naturligvis i at det ikke nødvendigvis er «annonsøren» selv som fremstår som avsender, men venner, som gjennom sine anbefalinger i de sosiale mediene gir sitt godkjent-stempel, og dermed tilfører kampanjene en troverdighet annonsørene selv ikke ville evnet å etablere.

Blant bransjens egne julekalendere i år finner vi blant annet:

Send inn forslag

Dette knippet utgjør naturligvis bare toppen av isfjellet, etter en uhyre kjapp runde blant de største aktørene. Kjenner du til noen vi ikke har inkludert i listen, håper vi du har anledning til å sende link til newsdesk@hsmai-europe.com (som for øvrig leser og skriver norsk).