Ukens navn: Tore Hansen

Tore Hansen, salgs- og markedssjef ved Bårdshaug Herregård

Tore Hansen

Salgs- og markedssjef

Bårdshaug Herregård

– Hva består din arbeidshverdag av?

– Primært markedsføring og salg av MICE-tjenester, sekundært markedsføring og innsalg overfor bussoperatører.

– Hva er det beste ved jobben din?

– Det å få jobbe med et så flott og variert produkt som vi kan tilby. Kurs, konferanser, laksefiske i hotellets eget vald, omvisning og bespisning i en av Trøndelags flotteste herregårder, tur med Thamshavnbanen, verdens eldste vekselstrømdrevne jernbane, starter ved hotellet, og gruvesafari på Løkken og mye mye mer.

– Har du noen du har sett opp til?

– Har møtt mange dyktige mennesker siden min start i reiselivsbransjen på 1990-tallet. Men er veldig fasinert av Pål K. Medhus i Høve Støtt.

– Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?

– Vinlotteri hver fredag.

– Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?

– Siden våren 2010.

– Hva synes du er det beste ved HSMAI?

– En flott arena for faglig påfyll og for å bygge nettverk.

– Er det noen aktiviteter/tiltak du synes HSMAI bør starte opp?

– Bra fokus på hotell og restaurant, men savner enda mer fokus på bedrifter som er gode på aktive opplevelser i Norge. Dessuten savner jeg flere regionale møter, hvor man kan kombinere faglig påfyll med relasjonsbygging.

– Beskriv en perfekt helg for deg.

– Dra på en weekendtur med kona og et vennepar til Manchester eller Barcelona. Der koser vi oss med god mat og drikke, kultur og selvfølgelig en fotballkamp med mine favorittlag, Manchester United og Barcelona.

– Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?

– Bedre kår får de eldre, skole og utdanning. Og et ekstra løft for reiselivsnæringen, for at vi skal bli enda mer synlig og attraktive for utenlandske turister.

– Hva er tittelen på boken om livet ditt?

– Drømmetittelen er «Tore Hansen ~ Mannen som satte Trøndelag på reiselivskartet». Med andre ord: jeg brenner for å vise verden alt det flotte vi i Trøndelag kan tilby våre besøkende. Det er altfor mange hemmeligheter så langt.

– Hvor går neste reise, privat eller i arbeid?

– Jobb: Oslo. Privat: Bergen.

– Har du noen spesielle hobbyer?

– Er lidenskapelig opptatt av fotball, og er en ivrig trener for min sønns gutter i niårs-laget på Buvik IL.

– Takk, har du ellers noe på hjertet?

– Trondheimsområdet får i 2011 og 2012 en overkapasitet på antall hotellrom. Derfor er det veldig viktig at vi står sammen om å gjøre felles markedstiltak, slik at vi får enda flere konferansegjester til trondheimsområdet. I markedsføringen er det viktig å fokusere på alt det flotte vi har av attraksjoner i og utenfor Trondheim, og bruke det rått på pre- og postturer, slik at gjestene drar hjem med et stort smil om munnen. Opplevelsen skal leve lenge etter de kommer hjem.