- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Mer enn hjerneføde
Nå innfører Radisson Blu og Park Inn-hotellene det nye matkonseptet Brain Food som standard møteforpleining. Konseptet skal sikre at kropp og hjerne holder seg frisk, opplagt og konsentrert hele dagen, melder kjeden i en pressemelding.
Høy hjerneaktivitet, optimal konsentrasjonsevne og opplagte møtedeltagere er et svært godt utgangspunkt for et vellykket møte. Torsdag 10. mars lanserte Radisson Blu og Park Inn det unike konseptet Brain Food. Gjennom tett samarbeid med BAMA og ernæringsfysiolog Gunn Helene Arsky, er konseptet tilpasset det norske markedet. Brain Food skal sikre optimale rammer for at møtedeltagere holder seg opplagte og fulle av energi hele dagen.
Arsky understreker at Brain Food handler om sunnhet, smak og velvære med fokus på økt opplagthet og overskudd hos møtedeltagerne.
– Maten vi spiser påvirker tenkeevnen vår. Hvitt kjøtt, fisk, frukt, kornprodukter og grønt har dokumentert positiv effekt på oss. Det gir energi og det er balansert ernæringsmessig. Og man trenger ikke gå på kompromiss med god smak. Brain Food er smak og sunnhet i en svært god kombinasjon, sier Arsky.
Brain Foods seks hovedprinsipper:
- Mer fisk, fullkorn, egg, frukt og grønnsaker
- Primært lokale og friske råvarer
- Rene råvarer med minimal industriell prosessering
- Mindre kjøtt og alltid fettinnhold på maks 10 prosent
- Naturlig søtet og aldri mer enn 10 prosent tilsatt sukker
- Fokus på kvalitets- og smaksopplevelser som skjerper sansene
App med sunt innhold
Ved introduksjonen av Brain Food ble det også lansert en smartphone-applikasjon. Denne inneholder blant annet oppskrifter på Brain Food, intervjuer med ernæringsekspert og informasjon om de seks prinsippene. Hver måned blir det også lansert ti nye oppskrifter. Man får tilgang til barcoden på annonser, brosjyrer og på www.radissonblu.no
Opprettholder konsentrasjon
Tarje Hellebust, Rezidor Regional Director og General Manager ved Radisson Blu Plaza, understreker at det nye konseptet er en del av hotellkjedens forsøk på å gi møtedeltagerne optimale betingelser for en suksessfull møteopplevelse.
– Vi har hele tiden fokus på å forbedre vår service og kvalitet, så når vi skjønte at møteplanleggerne ønsket mat som kunne hjelpe dem med å holde energi, inspirasjon og konsentrasjon oppe over lang tid, satte vi i gang. Brain Food er skreddersydd for å opprettholde konsentrasjonen siden forpleiningen sikrer at innlæring og konsentrasjon holdes på topp hos møtedeltagerne, sier han.
Lønnsomt med Brain Food
– Gjennom denne kostholdsendringen håper vi å få tilbakemeldinger fra våre møtekjøpere på at deres deltagere er mer opplagte og konsentrerte enn tidligere. Det optimale vil jo være hvis noen melder tilbake at deres deltagere har fått mer energi, at de får mer med seg av kursene og at de som et resultatet av dette også leverer bedre resultater for bedriften, avslutter Hellebust.
Standard møteforpleining
I tillegg til ernæringsfysiolog Gunn Helene Arsky, har også Stephan Hardi, Executive Chef på Radisson Blu Oslo Plaza, Kai Vinden, Executive Sous Chef på Radisson Blu Oslo Plaza og Bård Undahl, Excetutive Chef på Radisson Blu Gardermoen vært med å tilpasse konseptet i Norge.
Fremover blir konseptet standard møteforpleining, og det innføres på alle Radisson Blu og Park Inn-hoteller i Norge.