SAS og Widerøe punktligst

SAS attendant

I juli var SAS verdens punktligste flyselskap, med 91,48 prosent av alle ankomster på tid. De tre siste årene har SAS kunnet smykke seg med tittelen Europas punktligste flyselskap i kategorien «major airlines», flyselskap med minst 30.000 avganger per år, heter det i en pressemelding fra selskapet.

SAS-eide Widerøe, som inngår i kategorien regionale flyselskaper, var i juli Europas punktligste flyselskap generelt, med imponerende 91,5 prosent av ankomstene på tid. Det er første gang konsernets to flyselskaper topper listen samtidig.

– Vi vet at det betyr mye for kundene våre å komme frem til rett tid, og være der når det skjer. Jeg er veldig stolt over medarbeiderne i SAS og Widerøe, som nok en gang leverer så fremragende punktlighet, sier konsernsjef Rickard Gustafson.

Bare to andre store flyselskaper var i nærheten av SAS’ punktlighet; Japanske JAL og ANA. Blant de europeiske selskapene havnet Finnair på 19. plass, med en punktlighet på 81,36 prosent, Lufthansa på 28. plass, med 78,65 prosent, British Airways på 32. plass, med 76,42 prosent, og Air France på 39. plass, med 70,36 prosent. Snittet for alle europeiske flyselskaper var 77,3 prosent.