Frister med film
Oslo, Stokkøya og Telemark skinner i all sin prakt, og skal få turister til å falle pladask i de tre nye profileringsfilmene produsert av Innovasjon Norge og Sheriff Film Company, skriver Innovasjon Norge i en pressemelding.
De nye filmene er utviklet i tett samarbeid med de lokale destinasjonene, og byr på smakebiter av aktiviteter, kultur og natur. Teksten fortsetter etter filmklippet.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=JagrcPqP4O0
– Filmene byr på noe av det beste de ulike destinasjonene har å tilby, og skal gi seeren lyst på mer, sier Per-Arne Tuftin reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.
Filmene er en del av et nytt filmkonsept, utviklet av Innovasjon Norge, og er et tilbud til reiselivsbransjen. Filmene, som har fått navnet Tilbakeblikk, er foreløpig filmet i Telemark, Oslo og på Stokkøya. Teksten fortsetter etter filmklippet.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=1BB_18EEag0
De viser mennesker i naturen, og opplevelser i en sosial ramme. De er kortere enn fjorårets filmer, Stories for Life, og uten dialog, slik at de lettere kan spres viralt og på tvers av landegrenser.
De nye filmene vil ligge på de relevante destinasjonssidene på Innovasjon Norges nettsider, visitnorway.com. Med over ti millioner besøkende hvert år, er dette et utstillingsvindu med store muligheter. Filmene vil også være tilgjengelige på de ulike destinasjonenes nettsider. Teksten fortsetter etter filmklippet.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=6jLGyLPiC1Q
– Filmene gir turisten et enda bedre inntrykk av hva de kan oppleve på de ulike destinasjonene, og er et fint supplement til den informasjonen som allerede ligger der. Vi håper dette vil friste enda flere til et Norgesbesøk, sier Tuftin.
Toppfoto: Per Arne Tuftin, direktør reiseliv, Innovasjon Norge.