- Future of Sales Conference | Oslo
- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
– Tar ISS-saken på alvor
Radisson Blu tar saken om påståtte uverdige arbeidsforhold for ISS-ansatte renholdsarbeidere svært alvorlig. I den aktuelle saken har selskapet satt i gang en omfattende internundersøkelse. The Rezidor Hotel Groups egen Code of Ethics, som ISS har underskrevet, tar for seg regler og retningslinjer for underleverandører, heter det i en pressemelding fra hotellkjeden.
– Om noen av selskapene vi samarbeider med ikke lever opp til standarden i vår Code of Ethics, som også klart beskriver forhold omkring arbeidsmiljø, er det vår policy å avslutte samarbeidet. Våre pågående undersøkelser vil vise om det blir nødvendig i denne saken, sier Christian Gartmann, Area Vice President Nordics i Rezidor.
Ingen pålegg fra Arbeidstilsynet
«Da Arbeidstilsynet var på besøk på Radisson Blu Airport Hotel 26.september i år, ble det bekreftet at rutinene ved hotellet er tilfredsstillende. Det fremkom ingen pålegg eller kritikkverdige forhold. Det er den foreløpige rapporten som foreligger», skriver hotellkjeden.
– Som en del av samordningen mellom hotellets ansvar og ISS’ ansvar, deltar ISS på vernerunder til hotellet, og spiller en aktiv rolle i HMS-arbeidet ved hotellet. Hotellet har per i dag ingen åpne saker i Arbeidsmiljøutvalget, og det er ikke varslet om kritikkverdige forhold, hverken fra husøkonomavdelingen eller andre avdelinger i hotellet, sier Fredrikke Næss, Area HR Director Nordic i Rezidor.