HP Norge-sjef til SAS-ledelsen

Eivind Roald, SAS' konserndirektør for Sales and Marketing (foto fra SAS)

Eivind Roald blir ny konserndirektør i SAS, med ansvar for Sales & Marketing. Han kommer fra stillingen som administrerende direktør for Hewlett Packard i Norge. SAS’ nye konsernledelse er dermed komplett, etter omorganiseringen i september, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Med Eivind Roald som ansvarlig for Sales & Marketing, får SAS en markant salgsleder ombord i konsernledelsen. Eivind Roald har, forut for sine syv år i HP, en bakgrunn fra blant annet Accenture.

– Jeg er glad for at vi nå har et fullstendig og sterkt lag på plass, til å ta SAS med på de neste etappene, sier Konsernsjef, Rickard Gustafson (under) og fortsetter (etter bildet):

Rickard Gustafson, konsernsjef i SAS (foto fra SAS)

– Eivind Roald er en overbevisende salgs- og forandringsleder. Han er en skarp strateg, og har fokus fast rettet mot å oppnå resultater. Dessuten er han en entusiastisk person, og jeg er overbevist om at han vil bidra vesentlig til å videreutvikle SAS og utnytte fremtidens muligheter. At han er norsk, er kun et ekstra pluss, sier Gustafson, og viser til at han nå har en komplett sammensetning fra de skandinaviske landene lederteamet.

Danmark er representert ved Henriette Fenger Ellekrog, HR & Communication, Flemming Jensen, med ansvar for Operation, mens det svenske islett, foruten konsernsjefen selv, består av CFO Göran Jansson, sjef for Commercial Joakim Landholm, Benny Zakrisson, Infrastructure, samt sjef for Legal, Mats Lönnkvist.

Eivind Roald ser frem til å bli en del av SAS’ konsernledelse, og sier dette om sin motivasjon for å skifte stilling:

– SAS har en unik posisjon i et utfordrende marked, og er langt fremme i bevisstheten til den skandinaviske befolkningen. Jeg er svært motivert for å bli med på å drive den omstillingen som SAS er i gang med, og ser frem til at min innsikt i teknologiutvikling skal være til fordel for SAS’ konkurranseevne. Det finnes knapt en mer dynamisk bransje enn luftfart, og kombinasjonen av komplekse utfordringer, massive forandringer og fremtidige muligheter, har vekket min entusiasme. Jeg gleder meg til å begynne i selskapet.

Toppfoto: Eivind Roald, SAS’ konserndirektør for Sales and Marketing (foto fra SAS)