Carlson og Rezidor går sammen
Carlson, et globalt selskap innen restaurant og reiseliv, og The Rezidor Hotel Group, et av verdens raskest voksende hotellselskaper, annonserte onsdag at de har etablert The Carlson Rezidor Hotel Group.
Mens den rettslige status og eierstruktur forblir den samme i både Carlson og Rezidor, vil Carlson Rezidor Hotel Group se på hvilke muligheter som ligger i ledelse og utvikling av merkevarene, oppkjøpsmuligheter, utvikling av inntektsgrunnlag, samt utvikling av ansatte på verdensbasis. All kommersiell aktivitet vil bli gjennomført av Carlson Rezidor Hotel Group, uavhengig av geografisk beliggenhet.
– Carlson og Rezidor har en lang felles historie, og har vokst sammen de siste 17 årene. Å innta markedet som én enhet, er et naturlig steg. Vi utnytter styrkene i to sterke selskaper, for å skape ytterlige verdier for våre eiere, sier Hubert Joly, President og CEO i Carlson.
– Målet er å generere ytterligere finansiell avkastning for våre eiere, og større verdier for alle aksjonærer. Å bli oppfattet av forretningsforbindelser over hele verden som et globalt hotellselskap, og sikre at gjester over hele verden opplever den standard selskapet til enhver tid tilstreber å etterleve, samt å tilby en global karrieremulighet for ansatte, sier Kurt Ritter (under), President og CEO i Rezidor. Teksten fortsetter etter bildet.
The Carlson Rezidor Hotel Group er et av verdens største og mest dynamiske hotellselskaper, med en portefølje på mer enn 1300 hoteller, et globalt fotavtrykk som dekker 80 land, og en gruppe sterke globale merkevarer, som inkluderer Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni og Park Plaza®.
Gjennom en rekke inntektsinitiativer, sikter Carlson Rezidor Hotel Group mot å generere mer enn 400 millioner dollar i ekstra inntekter, og en RevPAR Index-økning på mer enn ni poeng innen 2015. Initiativene omfatter et forsterket globalt salgsteam, unike verktøy for inntektsoptimalisering, samarbeidsprosjekter med andre aktører innen reiselivsnæringen (inkludert Carlson Wagonlit Travel og det hurtigvoksende Club Carlson, gruppens suksessfulle fordelsprogram). Gruppen vil ettergå den globale justering og forvaltning av sine merkevarer, for å sikre at gjester over hele verden opplever den standard selskapet til enhver tid tilstreber å etterleve.
Felles innkjøpsaktiviteter vil medføre utvikling av konkurransedyktige avtaler, spesielt innen høyforbruks- og forretningskritiske kategorier. Globale utviklingsprogrammer for ansatte vil også hjelpe Carlson Rezidor Group til å oppnå ambisjonen om å bli verdens mest attraktive selskap å jobbe for, innen restaurant og reiseliv.
En global styringsgruppe er etablert, for å føre tilsyn med verdiskapningsområdene og utviklingen av Carlson Rezidor Hotel Group. Gruppen ledes i fellesskap av Joly og Ritter.
Logoen for Carlson Rezidor Hotel Group symboliserer flere nøkkelelementer; kombinasjonen av navnene Carlson og Rezidor fremhever partnerskapet mellom selskapene. Carlsons symbol på toppen av logoen representerer viktige verdier, som relasjoner, arv, innovasjon og service.
Gruppens nye nettsider, www.carlsonrezidor.com, lanseres 1. februar.