Kreativitet innen samfunnsansvar
Mange bedrifter tenker nytt i kampen om å bli en mer miljøvennlig bedrift, men det er sjelden man ser så stort engasjement og kreativitet som hos Amsterdam RAI, vinner av HSMAIs Europe Social Responsibilty pris for 2011.
Amsterdam RAI er Nederlands fremste messe- og kongressenter, og som en del av sin strategi, tar de hensyn til miljø og nærsamfunn i alle sine beslutningsprosesser. For å videre skape engasjement og rom for nytenking, har de utnevnt 22 ambassadører for sitt Corporate Social Responsibility-program , fordelt på sine ulike avdelinger, i tillegg til at de har ansatt en egen CSR Manager.
Deres mål og filosofi er ikke bare å være en miljøbedrift selv, men også jobbe mot et tryggere, sunnere og miljøvennlig miljø for besøkende og utstillere til deres arrangementer. Deres fokus fremover er på hvordan de kan knytte sammen fysiske og virtuelle møter.
Om vinneren sier juryen følgende:
From engagement on the floor level to business decisions being made, the winner of the category Social Responsibility shows true commitment to a more sustainable operation, creating a safe, healthy and eco-friendly environment for all visitors and stakeholders. Their efforts have resulted in no less than three environmental certificates. We congratulate Amsterdam RAI.
Foto: RAI mottar sitt diplom i Oslo torsdag 24. mai 2012. Fotograf: Catharina Wandrup