Spår i digitale fotspor
KLM leder an i kundevennlig bruk av sosiale medier på reiselivsarenaen. Nå lanserer flyselskapet en enda mer intelligent versjon av den Facebook-baserte tjenesten «TRAVEL PREDICTIONS», som velger ut favorittreisemål tilpasset din profil, skriver flyselskapet i en pressemelding.
Etter en vellykket lansering i tolv land (USA, Storbritannia, Irland, India, Malaysia, Singapore, Filippinene, Norge, Sverige, Danmark, Finland og Italia) i april i år, lanserer nå KLM en oppgradert versjon av «KLM TRAVEL PREDICTIONS». Den nye versjonen blir lansert i ytterligere elleve land (Brasil, Canada, Sør-Afrika, Equador, Panama, Peru, Sveits, Polen, Ungarn, Tsjekkia og Romania).
Tjenesten er enkel å ta i bruk. Ved å logge inn med din Facebook-konto på www.travelpredictions.com, skannes din personlige informasjon, og deretter foreslås en destinasjon du kanskje ikke visste du hadde lyst til å besøke før nå.
Dine digitale fotspor på Facebook er altså utgangspunktet for reisespådommene, som er basert på tusenvis av arrangementer, severdigheter og destinasjoner i hele verden. Ved å sammenligne disse med dine sosiale interesser og venner, kan KLM varte opp med morsomme og personlige reisespådommer.
– Sosiale medier åpner for helt nye måter å samarbeide med kundene våre på. Vi bygger videre på suksessen vi har hatt med våre sosiale mediekampanjer – som alle har vært kundevennlige og med klare formål. Facebook-tjenesten KLM PREDICTIONS er en morsom måte å hjelpe kundene med å skreddersy sine reiser, sier Daniel Eggenberger, Norges-sjef i KLM.
Sjekk ut KLM PREDICTIONS på www.travelpredictions.com og finn ut hvor du vil reise neste gang! Kanskje kommer du til å ha det overraskende moro på en utekonsert på Sidney Myer Music Bowl i Melbourne eller på jazzfestival i Panama City.