Ingunn Weekly: HSMAI skal bli viktigere for sine medlemmer

Taxisjåfør Abdi Farah Ahmad kan god service! Fotograf: Ståle Stokke

Mine kolleger og jeg har gjennomført en rekke møter med våre medlemmer den siste tiden, og dette arbeidet fortsetter i ukene og månedene fremover. HSMAI skal bli veldig viktig for våre medlemmer, og det som er viktig for noen, er ikke så viktig for andre og så videre.

Men det er noen områder som fremstår som veldig viktig for mange. Det er dette med å skape synlighet på forskjellig vis, og Fans of Good Service, med workshops, for å etablere serviceløftet til den enkelte bedrift.

Fans of Good Service. ThumbnailVi har noen planer på gang, og vil forhåpentligvis komme med noen veldig gode nyheter snart, som skal skape nettopp dette, slik at vi i fellesskap kan bidra til oppfylle medlemmenes ønsker.

Alt er riktig nok ikke avklart ennå, men vi håper å kunne fortelle mer like før jul, eller tidlig på nyåret.

Så til en liten gladhistorie fra hverdagslivet, og en flott taxisjåfør, som sparte meg for minimum kr 3500,- – og en masse ekstraarbeid og stress:

I går kveld tok jeg taxi, og det skjedde mange ting underveis. Nøklene mine, som jeg vanligvis legger i vesken, ble lagt i taxisetet, uten at det ble ofret videre tanke. Og jeg, jeg forlot taxien uten nøkler!
Senere på kvelden ble jeg hentet av en venn, og da jeg skulle til å låse meg inn hjemme, oppdaget jeg at nøklene var borte. Det er var sent på kvelden,, og man blir urolig og tenker: hvor er nøklene? Hadde jeg forlagt dem på stedet jeg hadde vært, tidligere på kvelden?

Jeg ringte selvsagt til taxien som hadde kjørt meg, men der var det ikke noe svar. Så ringte jeg til Oslo Taxi, hvor jeg møtte en som viste den ekstra lille servicen. Han fant fort ut at sjåføren var gått av vakt, og ikke var jeg sikker på at nøkkelene var der heller.

Jeg ringte da en låsesmed, som kunne komme og hjelpe med å få døren opp, men det vil koste cirka 3500,-, ettersom det var så sent på kvelden. Men ikke nok med det: Jeg hadde mange andre nøkler på knippet også, som inkluderte kontornøkkelen og et par postkassenøkler.

Jeg fant ut at jeg må gi det et siste forsøk, og prøvde å oppspore eieren av taxien, for å finne ut om han kunne hjelpe. Det lyktes jeg i, og gjennom det også å oppspore sjåføren, som hadde kommet seg hjem i mellomtiden.

Han fant nøklene, og tilbød seg å komme hjem til meg umiddelbart. Han skulle ikke ha noe ekstra betalt, heller! De aller fleste ville i alle fall tatt seg betalt for å ta turen. Jeg ble utrolig glad, selvsagt, for å få nøklene tilbake. Jeg tenkte på dette utover kvelden, og at han må jeg få takket og vist min takknemlig, slik at også han får inspirasjon til å fortsette å yte god service. Derfor tok vi turen innom noen butikker i dag, og kjøpte en kurv og fylte den med god mat og julekaker, som han fikk overlevert på kontoret vårt i ettermiddag.

Jeg jobber som mange vet med Fans og Good Service, og det er disse hverdagsheltene vi ønsker å sette fokus på. Det er dem vi alle er så avhengig av, hele tiden. Så tusen takk til Oslo Taxi og til Abdi Farah Ahmad fra Somalia, for enestående og god service. God service er lønnsomt!

Er du tilfeldigvis i London mandag kveld? I såfall er du hjertelig velkommen på BTCs nettverkstreff
fra kl 18.00 – 21.00. Det foregår her: http://www.swaybar.co.uk. David og BTC London byr på gratis drinker, og vi blir nærmere 300 personer, som er alt fra innkjøpere av reiselivstjenester, til hotell- og reiselivsfolk (om du klikker på annonsen under, presenteres du for en større, mer lettlest versjon).

Annonse for BTC i London 3. desember 2012

Ingunn Hofseth. ThumbnailSend din eventuelle påmelding til postbox@hsmai.no og vi kontakter deg.

Ha en god helg!

Med vennlig hilsen
Ingunn Hofseth
Adm. dir. HSMAI Chapter Norway

Toppfoto: Taxisjåfør Abdi Farah Ahmad kan god service! Fotograf: Ståle Stokke