Ukens navn: Kine Bergseth
Kine Bergseth
Head of International Branding
Norwegian
– Hva består din arbeidshverdag av?
– Møter. Mange møter, og en hverdag som alltid forandrer seg. Jeg har vært i Norwegian i syv år, og hver eneste dag har vært hektisk. Det er et voldsomt tempo hos oss!
– Hva er det beste ved jobben din?
– Helt oppriktig, så lærer jeg noe nytt på jobben hver dag. Norwegian er en av de mest spennende merkevarene som finnes, og med en så tydelig og visjonær leder, er det alltid mye å strekke seg etter. Tilsammen er dette det beste.
– Har du noen du har sett opp til?
– Jeg er heldigvis omgitt av bevisste og ambisiøse mennesker, både på jobb og privat. Jeg ser opp til mennesker som tør å satse, og spille med kortene de har fått utgitt, på en både smart og omtenksom måte.
– Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?
– Det kommer jo litt an på hvem du spør, men vi har fredagstaco, med vafler til dessert, i kantinen vår. En veldig folkelig tradisjon, som jo kler Norwegian godt!
– Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?
– Det må være siden jeg i 2005 jobbet i Pran & Torgersen, som faktisk også var HSMAIs reklamebyrå i sin tid!
– Hva syns du er det beste ved HSMAI?
– Det er bra at noen samler bransjen, slik at vi kan skape relasjoner og samarbeide på tvers.
– Beskriv en perfekt helg for deg.
– Den inneholder Sofia, på 1,5 år, og Simen på 35,5 år. Den er fylt med frisk luft, god mat, god vin, og de beste av venner rundt bordet.
– Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?
– Siden det er dere som spør, ville jeg jobbet for at Norge fremstår som et gjestfritt land, og med et spennende folk.
– Hva er tittelen på boken om livet ditt?
– «Dilemma».
– Hvor går neste reise, privat eller i arbeid?
– Forhåpentligvis til et varmt sted i påsken! Jeg gleder meg til ferie, og syns vinteren har vært lang og kald.
– Har du noen spesielle hobbyer?
– Jeg later som jeg strikker, for å få være med i strikkeklubben til min venninne, Liv. Heldigvis klarer jeg å nøste nok garn og snakke om masketetthet, så de tror jeg kan. På den måten skaffer jeg meg fine kvelder med venninner, hjemmelagde herligheter, og passe mengder sladder!
– Takk, har du ellers noe på hjertet?
– Etter at jeg satt i HSMAI-juryen nå rett før jul, vil jeg benytte muligheten til å be de mindre aktørene synliggjøre sine markedsføringstiltak. Det er lett å trekke raske konklusjoner om at det er bare de store som vinner, fordi det er de som har de største budsjettene. Det er jeg uenig i. Det handler om å se verdien av kreativitet. Eller det det handler om, er å tørre å prøve noe nytt. Som eksempelsvis Sjoa rafting, som kuttet ut katalogmarkedsføring, og satset alle penga på SEM.