Nordic Choice Hotels lanserer 50 for Life for Filippinene
Nordic Choice og 171 hoteller går sammen om en innsamlingsaksjon til inntekt for ofrene etter tyfonen på Filippinene. Gjennom kampanjen «50 for life», får gjestene tilbud om å legge til 50 kroner på regningen. Pengene går uavkortet til UNICEFs arbeid for de tyfonrammede på Filippinene. Nordic Choice matcher det innsamlede beløpet – og dobler dermed den totale summen til UNICEF.
–Behovene på Filippinene er enorme. For oss har det vært viktig å snu oss raskt og bidra der vi kan. Vi inviterer derfor til et spleiselag med våre gjester og ansatte. Gjennom våre hoteller i Norden gjør vi det enkelt å gi et lite, men viktig bidrag. Jo mer hotellene samler inn, dess mer gir også Nordic Choice. Vi matcher beløpet og dobler dermed den totale donasjonen, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.
–Vi er svært glade for at Nordic Choice og deres gjester vil være med på å redde liv. Som hotellkjede når de ut til mange potensielle støttespillere og gjør det mulig for oss å enda hjelpe flere av barna som er rammet av tyfonen. Det er viktig at også næringslivet trår til når katastrofen rammer og behovet for hjelp er stort, sier Bernt G. Apeland, generalsekretær i UNICEF Norge.
Kampanjen iverksettes umiddelbart, og vil pågå i fire uker på samtlige 171 hoteller i Norden. Også Nordic Choice sine 12 000 medarbeidere får mulighet til å bidra ved å skjenke en timelønn til kampanjen. Pengene går til UNICEFs nødhjelpsarbeid på blant annet Filippinene.
–Vi har samarbeidet med UNICEF i mange år. Vi vet at deres arbeid gjør en forskjell og at hjelpen kommer fram. De bidrag som vi og våre gjester samler inn går til livreddende arbeid, som medisiner, mat, rent vann og hygieneartikler til rammede barn og deres familier, sier Silseth.
Gjennom tilsvarende kampanjer i samarbeid med UNICEF, har Nordic Choice, gjester og ansatte tidligere bidratt med totalt 500 000 kroner til de sultrammede på Afrikas Horn i 2011 og 600 000 til ofrene etter jordskjelvet på Haiti i 2010.
Foto fra Nordic Choice Hotels