- Future of Sales Conference | Oslo
- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
Reiselivsnæringen digitaliseres – Lær hvordan du bygger din merkevare og selger dine produkter digitalt
Onsdag 8 januar 2014, kl. 10:00 – 16.00
20 minutters foredrag
Oslo Kongressenter, Oslo
HSMAI har kaffe, te og gode bakevarer klart og tid til masse mingling fra klokken 08.30, så kom tidlig og bygg nettverk. Dette arrangementet samlokaliseres med Møtebørsen. Street Food lunsj serveres fra 12.00- 13.00. HSMAIs Prisfest begynner klokken 19.00.
Velkomst ved Liv Kindem, Vice President, Marketing & Branding at Nordic Choice Hotels
Dagens konferansier er Haakon Dahl, adm.dir. Kitchen Reklamebyrå
Torry Pedersen (under – fotograf: Eirik Helland Urke), ansvarlig redaktør og administrerende direktør i VG, er Key note speaker
Program | ||
---|---|---|
1 |
Innsikt knyttet til trender og utvikling |
Lær deg hva som skjer |
10.00–10.30 | Torry Pedersen, adm. dir., VG | Key note speaker
Torry vil snakke om digitaliseringen av media og hvilke konsekvenser dette får for reiselivsaktører. Dette foredraget gis i plenum. Resten av konferansen finner sted i egen sal ti minutter senere. |
10.40–10.50 | Liv Kindem, Vice President, Marketing and Branding, Nordic Choice Hotels
Haakon Dahl, adm. dir. Kitchen reklamebyrå |
Velkomst |
10.50–11.10 | Nils Petter Strømmen, TNS Gallup | Mediatrender
Stemmer det at ungdommen flykter Facebook? Har tidsforsinka tv-seing og streaming gjort at vi ikke ser tv direkte lenger? Og hva er status for den varslede avisdøden? I dette foredraget får du tall og fakta om medieutviklingen – og kanskje knuses noen myter. Nils Petter Strømmen er medieviter, og jobber som seniorkonsulent i medieavdelingen i TNS Gallup. Han er også styreleder i Kommunikasjonsforeningen. |
11.10–11.30 | Marius Jensen, Vizeum | Den moderne folkeligheten |
2 |
Merkevarebygging i en digital hverdag |
Lær deg å markedsføre deg digitalisert |
11.30–12.00 | Bjørn Audun Bløndal, Bonzaii
Ingvild Vederhus, Bonzaii |
Innholdsbasert markedsføring
Dagens kanalmangfold setter større og større krav til kvalitet på innhold. Bonzaii har utviklet redaksjonelle konsepter, produsert og distribuert innhold for en lang rekke reiselivsaktører – med gode resultater. Selskapet er spesialisert innen digital innholdsmarkedsføring og vil her fortelle litt om hvordan man kan bruke godt innhold til å inspirere og informere sine kunder. Redaktør Ingvild Vederhus og produktsjef Björn Audunn Blöndal viser noen eksempler fra noen vellykkede digitale magasinkonsepter og forteller litt om hvordan man lykkes med innholdsmarkedsføring. |
12.00–13.00 | Lunsj
Vi byr på en annerledes lunsjopplevelse! Vi inviterer på Street Food-lunsj, med smaksrik mat fra Middelhavet, Asia og Amerika. |
|
13.00–13.20 | Agnete Enga, Making Waves | Merkevarebygging i sosiale medier |
13.20–13.40 | Agnete Tøien Pedersen, Head of SEO, iProspect | Merkevarebygging og salg via søkemotorene – muligheter i 2014 |
3 |
Digitalisering |
Lær deg digitalt salg |
13.40–14.00 | Mats Lyngstad, markedssjef, Venture Factory | Mats Lyngstad er markedssjef i ventureselskapet Venture Factory, som jobber med å utvikle og etable digitale forretningskonsepter og netthandelkonsepter. Her leder han markedsarbeidet for porteføljeselskapenene som på løpende bånd etableres.
Tidligere jobbet Mats i Facebook, opp mot norske mediebyråer og direktekunder, for å øke kunnskapen om hvordan Facebook kan brukes som en marketing-kanal. Mats er lidenskapelig opptatt av performance marketing og entreprenørskap, og opprettet nylig en blogg om temaene på matslyngstad.com. |
14.00–14.20 | Jeff Down, VP Development, Nor1 | Nor1 (www.Nor1.com) is a Silicon Valley hospitality company, and delivers data-driven pricing and merchandising solutions to maximize RevPAR for hotels and resorts worldwide, such as Hilton, Hyatt, IHG, Radisson Blu and Kempinski Hotels.
Nor1 take a personalized approach to upselling; it’s about knowing the guests, anticipating their needs and surpassing their expectations. Nor1 will present ideas to help hotels drive incremental revenues from guests through upselling. |
14.20–14.40 | Mia Olsen, Nordic Choice Hotels | E-postmarkedsføring skaper web-omsetning – praktisk case |
14.40–15.00 | Siri G. Børsum, Industry Leader, Google Norway AS | Hvordan bygge bedre merkevarer |
15.00–15.20 | Kaffepause | |
15.20–15.45 | Anastasia Mariussen, førsteamanuensis, Markedshøyskolen | Digital verktøykasse for reiselivsnæringen
Anastasia Mariussen har bakgrunn både fra reiseliv og markedsføring, og har en PhD innen internettmarkedsføring og reiseliv. Hun vil gå gjennom de ulike digitale kanalene, og vise til muligheter på nett, blant annet en oversikt/modell som kan brukes ved valg av kanaler. Foredraget vil være på engelsk. |
15.45–16.00 | Haakon Dahl, adm. dir., Kitchen reklamebyrå | Oppsummering |
På kvelden er det stor prisfest, hvor Norges beste reiselivsmarkedførere skal kåres.
Treretters middag med viner. Topp underholdning ved flere av Norges mest kjente artister.
Aperitiff fra kl 19.00
Konferansier: Jon Almaas
HSMAI er stolte over å presentere Jon Almaas som konferansier under HSMAI-prisene på Oslo kongressenter onsdag 8. januar.
Etter utallige avviklinger av NRK1s fredagssuksess Nytt på nytt, kjenner vi alle hans evner som munter og sprudlende konferansier. Nytt på nytt setter stadig seerrekorder, og det er ikke uvanlig at over én million seere følger med på Nytt på nytt-gjengens kommentarer og skråblikk på ukas nyheter.
Vi inviterer til en kveld hvor vi skal feire de beste reiselivsmarkedsførerne i Norge, og mange av deres samarbeidspartnere. Vi byr på en kveld hvor feiring, mat og topp underholdning blir i særklasse. Dette er bransjearrangement nummer ett i Norge, med medlemmene i fokus, oftest omtalt som reiselivsnæringens Oscar-utdeling.
Årets Reiselivsmarkedsfører, Ferda-prisen 2012, gikk til Widerøe Flyveselskap. Hvem får den i 2013?
Festen
HSMAI-prisene arrangeres også på Oslo Kongressenter. I tillegg til det faglige, vil vi legge svært stor vekt på mat og underholdning. Dette blir årets fest for reiselivsbransjen, og mange av bransjens kunder og leverandører.
Meld deg på i dag! Her har du påmeldingsskjemaet.
Eventuell avbestilling skal skje skriftlig, senest to uker før arrangementet, og medfører et administrasjonsgebyr på kr 300,-
For andre spørsmål, kontakt Benedicte Gilroy Bøgh på telefon 45255377 eller postbox@hsmai.no.
Her har du prisene for hele dagen, inkl lunsj og pausemat, og den store prisfesten på kvelden, som inkluderer absolutt alt:
Pris for HSMAI-medlemmer: kr 2295,- før 6. januar, deretter øker prisen til kr 2595,-
Pris for ikke-medlemmer: kr 2595,- før 6. januar, deretter øker prisen til kr 2895,-
Pris kun for prisfesten på kveldstid:
Pris for HSMAI-medlemmer: kr 1295,- før 6. januar, deretter øker prisen til kr 1595,-
Pris for ikke-medlemmer: kr 1595,- før 6. januar, deretter øker prisen til kr 1895,-
Pris kun for konferansen, inkl. lunsj og pausemat på dagtid:
HSMAI-medlemmer: kr 1695,- før 6. januar, deretter øker prisen til kr 1995,-
Ikke-medlemmer: Kr 1995,- før 6. januar, deretter øker prisen til kr 2295,-
Alle priser er eks. mva.
Ta kontakt ved evt grupperabatt på bgb@hsmai.no
Eventuell avbestilling skal skje skriftlig, senest to uker før arrangementet, og medfører et administrasjonsgebyr på kr 300,-