Siri Løining Kolderup ny kommunikasjonssjef for Tjuvholmen KS
Tjuvholmen er ferdig bygget. Håndverkerne har forlatt et av de største byutviklingsprosjektene i Oslos nyere historie. Eiendomsselskapet henter nå inn nye krefter, for å skape mer liv, kultur og næring i vannkanten, skriver Aspelin Ramm i en pressemelding.
Siri Løining Kolderup har satt hotellet THE THIEF på verdenskartet. Nå skal hun, som ny kommunikasjonssjef for Tjuvholmen KS, viderebringe gode historier om hele Tjuvholmen – til glede for beboere, bedrifter og besøkende. Løining Kolderup vil fortsette som kommunikasjonsansvarlig for hotellet THE THIEF, men nå i en redusert stilling.
– Etter elleve år med prosjektering og bygging, er vår viktigste oppgave nå å få bydelen til å leve. Siri har bidratt til å gjøre hotellet THE THIEF til en internasjonal destinasjon i seg selv. Som kommunikasjonssjef for Tjuvholmen, får hun ansvaret for å skape aktiviteter og verdi for alle bydelens beboere, bedrifter og besøkende, sier Gunnar Bøyum, som var ansvarlig for Tjuvholmen-utbyggingen, før han ble administrerende direktør i Aspelin Ramm.
Løining Kolderup inngår i et team på fem personer, som får ansvaret for den daglige driften av de prisvinnende byggene, og for å fylle rom og gater med hverdagsliv, næringsliv og ekstraordinære opplevelser. Beboere og besøkende vil få løpende oppdateringer om alt som skjer på bydelens egen nettside.
Internasjonal oppmerksomhet
Tjuvholmen vant i 2014 Urban Land Institute Global Awards, og har fått mye oppmerksomhet fra anerkjente medier, som The New York Times og Monocle. Det internasjonale publikummet blir viktig i det videre arbeidet med å bygge Tjuvholmens profil.
– I tillegg til å være en stolt del av Oslo by, retter Tjuvholmen seg mot et internasjonalt publikum. Holmen har blitt en turistattraksjon i seg selv. Besøkende går bryggelangs, koser seg med nærheten til fjorden og utsikten til resten av byen. Vi skal jobbe for å skape tilbud og opplevelser for alle som besøker Tjuvholmen, både fra Norge og utlandet, sier Siri Løining Kolderup selv.
Fra hotellet til hele bydelen
Løining Kolderup har allerede hatt Tjuvholmen som arbeidsplass i flere år. Hun startet som THE THIEFs aller første ansatte, som prosjektleder og konseptutvikler. Etter åpningen i januar 2013, har hotellet toppet listene hos verdens største reise- og livsstilsmagasiner. THE THIEF ble kåret til Årets Reiselivsmarkedsfører under HSMAI Awards i januar 2015. Samarbeid med eierne i Tjuvholmen KS, og Astrup Fearnley Museet i nabolaget, har vært viktig for posisjoneringen.
– Det er en fantastisk å få jobbe med Tjuvholmen, og med eiere som vil, tør og kan skape noe nytt, og ikke minst varig. På Tjuvholmen har vi en unik samling spydspisser innen kunst, kultur, mat og næring. Jeg gleder meg til å utforske hvordan vi alle kan samarbeide bedre, og hvordan enda flere kan ta del i det fantastiske livet ved fjorden, sier hun.
Om Siri Løining Kolderup
I februar 2014 ble Løining Kolderup kåret til én av Top 20 Extraordinary Minds in European Travel and Hospitality under en Hospitality Sales & Marketing Association-samling i London. Bak seg har hun en lang karriere som prosjektleder og PA for konsernledelsen, Torgeir Silseth og Petter A. Stordalen i Nordic Choice Hotels. I 2005 ble hun kåret til Årets unge leder i norsk reiselivsbransje. Hun var da hotellsjef på Grand Hotel Oslo, og konseptutvikler og ansvarlig for suksessen Ladies’ Floor. Hun vil fortsette som kommunikasjonsansvarlig for THE THIEF, men nå i en redusert stilling.
Toppfoto: Siri Løining Kolderup. Fotograf: Marcel Leliënhof / Tinagent