Ukens navn: Ellen Frankrig-Johansen

Ellen Frankrig-Johansen
Salgssjef for Event & Meetings Management
HRG Nordic

Jeg jobber som salgssjef for Event & Meetings Management-avdelingen hos HRG Nordic. Tidligere har jeg drevet eget byrå, som totalleverandør innen event og konferanser, i syv år, Image Konsult. Jeg har også vært daglig leder i  SITTEGRUPPEN, et byrå som primært drev med  produksjon av radioreklame, og har hatt ett år på Inhouse Sales på THE THIEF, samt vært kabinsjef i Norwegian, og tidligere KAM i Schenker BTL.

Q: Hva består din arbeidshverdag av?

A: Min dag består av å snakke med kunder og samarbeidspartnere, og spre det glade budskap om våre event- og konferansetjenester, som synes lite kjent utad. Vi er  mest kjent som et reisebyrå, og sammen med vår EMM-avdeling er vi en total samarbeidspartner inne disse tjenestene.

Q: Hva er det beste ved jobben din?

A: Jeg elsker å snakke med og treffe nye mennesker, og har alltid hatt en genuin interesse for å skape positive opplevelser. Her får jeg muligheten til dette hver eneste dag.

Q: Har du noen du har sett opp til?

A: Pappaen min er en av dem. Som 66-åring feirer han 50 år som artist i år. I stedet for å roe ned, utgir han ny musikkvideo og helt ny plate. Det står det respekt av. Jeg ser nok mest opp til ham på grunn av hans evne til å glede og begeistre mennesker. Som ham, er jeg heldig å ha hobbyen min som jobb!

Q: Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?

A: Våre svenske kolleger har innført ”fika”, det er når noen tar med noe godt til kaffe, så samles vi for en uformell hyggestund.

Q: Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?

A: Jeg har vært kjent med HSMAI i mange år, men først medlem nå gjennom bedriften.

Q: Hva syns du er det beste ved HSMAI?

A: Det er et uvurderlig nettverk for bransjen, både på europeisk, så vel som globalt nivå. Her kan vi hente inspirasjon og fagkunnskap innen bransjen, og bli kjent på tvers i bransjen.

Q: Er det noen aktiviteter/tiltak du syns HSMAI bør starte opp?

A:  Jeg kunne ønske meg noe mer event- og innholdsrelatert informasjon og fokus på samlingene. Kundene blir mer og mer bevist på innhold og strategisk rådgiving, og dette er viktig for oss i bransjen fremover. Dette er kanskje noe det nye Advisory Board for Event Marketing vil fokusere på?

Q: Beskriv en perfekt helg for deg.

A: Ingenting slår tacokveld med barna! Å få sønnen min, på 21, hjem på besøk, og ha ham og den 13 år gamle datteren min samlet i sofaen, er ren lykke.

Q: Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?

A: Ansatt en som er langt mer kompetent til den jobben enn meg.

Q: Hvordan vil noen som kjenner deg, beskrive deg?

A: Sjefen min beskriver meg som en positiv, kreativ og kvalitetsbevisst person, med stå på-vilje og godt humør.

Q: Hvor går neste reise privat/arbeid?

A: Er i øyeblikket på visningstur med kunde i Budapest, deretter er det ferie én uke i Malaga, fra søndag.

Q: Har du noen spesielle hobbyer?

A: Tilbringe tid med venner og familie, reise, og ”gjøre-ikke-no”, når muligheten byr seg.

Q: Om du var fanget på en øde øy, hva ville du tatt med deg, om du fikk velge én ting?

A: Apple watch.

Foto: Ellen Frankrig-Johansen