Scandic Helsfyr blir gullsponsor til Vålerenga Fotball
Scandic Helsfyr har inngått en toårig samarbeidsavtale med sin kommende nabo, Vålerenga Fotball. Sammen ser de frem til å være viktige bidragsytere i en bydel i sterk utvikling, skriver Scandic Hotels i en pressemelding.
Vålerenga Fotball har, gjennom sin 102 år lange historie, vært en viktig pådriver for å bygge fellesskap og miljø i Oslo øst. Nå starter snart en ny æra for klubben, med Vålerenga stadion, som er under oppføring, og som planlegges å stå ferdig til høsten 2017.
– Vi blir gode og langsiktige naboer her på Valle Hovin i årene fremover, og det er lett å se de gode synergiene mellom Scandic Helsfyr og Vålerenga Fotball, sier hotelldirektør André Pettersen.
– Vi har derfor valgt å gå inn som gullsponsor til Vålerenga Fotball fra 2016.
I sterk utvikling
Vålerenga stadion blir en viktig del av idrettsmiljøet i Oslo, når det står klart i 2017, og et tilbud som hele byen vil dra nytte av.
– Med en egen bydel, som vokser frem rundt oss, hvor vårt nye stadion blir nærmeste nabo til Scandic Helsfyr, er det ingen tvil om at Scandic blir en del av vår retur til østkanten, sier markedssjef i Vålerenga Fotball, Lars Smith.
Området rundt Valle Hovin er i sterk utvikling, og ikke bare med nye Vålerenga stadion, men med 2900 nye planlagte boliger, og 10-15.000 nye planlagte kontorplasser.
– Det er spennende tider, og en enorm vekst i bydelen Bryn/Helsfyr om dagen, og det er særdeles viktig at både idrett og næring står sammen og samarbeider, for en felles fremtid i bydelen. Scandic ønsker å være en tilrettelegger for sporten og næringslivet i Oslo, og vi håper at samarbeidet mellom Vålerenga Fotball og Scandic Helsfyr er nok et symbol på hva som spirer og gror i Oslo øst for tiden, sier Pettersen.
Et naturlig valg for Vålerenga Fotball
Scandic Helsfyr er et effektivt forretningshotell, med 253 rom og fleksible møterom for inntil 450 deltagere. Scandic Helsfyr og Vålerenga Fotball representerer begge et stort konkurranseinstinkt, stolthet og langvarig relasjon til bydelen.
– Vi i Vålerenga Fotball er spesielt opptatt av å få med oss samarbeidspartnere i vårt nærmiljø, og når Scandic samtidig er en god partner nasjonalt, både for oss og mange av våre andre samarbeidspartnere, blir valget naturlig, sier Smith.
– Kjemien under forhandlingene har vært ekstremt god, fortsetter Smith.
– Verdiene hos partene er synonyme, hvilket har gjort avtaleprosessen meget kort og enkel. Kan det bli bedre?
Foto: Scandic Helsfyrs hotelldirektør André Pettersen, sammen med Vålerenga Fotballs markedssjef Lars Smith. Foto fra Scandic Hotels