Comfort Hotel lanserer «Music Rooms» i samarbeid med artisten Matoma
Norges beste musikkstudioadresse er Karl Johans gate 12. På det nye Comfort Hotel Karl Johan vil gjestene kunne booke seg inn på egne Music Rooms – hotellrom utstyrt med innspillingsutstyr, som lar brukeren skape morgendagens hits fra hotellsengen. Rommene er utviklet i samarbeid med den verdenskjente musikkprodusenten Matoma og hotellets eget musikkteam, Need Music, heter det i en pressemelding fra Comfort Hotel.
Hotellet lanserte, som første hotell i Norden, et eget musikkstudio tilknyttet hotellet den 12. mai. Nå fortsetter de musikalske tonene i hjertet av Karl Johan, med åpningen av egne Music Rooms på hotellet. På utvalgte rom kan gjester koble seg til musikkproduksjonsutstyr for å skape nye hits.
– Å være på et hotellrom over lengre tid, kan fort oppleves som dødtid for kreative sjeler. Vi har et ønske om å kunne tilby et alternativ til dem som ønsker å kunne spille inn en idé, selv om de er på reisefot. Derfor er det supert at vi har fått til Music Rooms på vårt hotell, og vi har allerede fått mange positive tilbakemeldinger på romkonseptet. Jeg er sikker på at vi kommer til å høre mange låter som har sitt opphav på Comfort Hotel Karl Johan i tiden fremover, sier hotelldirektør Robert Holan.
Music Rooms er blitt skapt i samarbeid med den verdenskjente musikkprodusenten Matoma. Innspillingsutstyret, som er valgt ut av musikkprodusenten, er de samme som Matoma selv bruker, når han lager listetopper.
– Det er veldig gøy at det finnes hotellkjeder som tenker utenfor boksen. Med eget musikkstudio, og egne Music Rooms, bidrar Comfort Hotel Karl Johan til at det er enklere å være kreativ når man er ute og reiser. Dette var en bra match, og jeg er veldig glad for å kunne bidra, sier Matoma.
Hotellrommene kan bookes direkte av hotellet, og er tilgjengelige for alle som skaper musikk i dag, eller som drømmer om å skape musikk.
– Comfort Hotel var først ute med mobil check-in og check-out, og mobile dørnøkler. Vi var først ute med å tilby mat levert til hotellsenga av Foodora. Vi har et eget musikkstudio, og nå har vi også Music Rooms. Det ligger i vårt DNA å tenke nytt, og vi skal fortsette å være rebellen i en til tider tradisjonell bransje, avslutter markedsdirektør Pouria Ruhi.
Foto: Utsnitt fra et av Comfort Hotel Karl Johans Music Rooms. Foto fra Comfort Hotel.