Visit Lyngenfjord har fornyet seg
1. september tok Visit Lyngenfjord i bruk sitt nye bookingsystem, Citybreak. Systemet benyttes allerede av de fleste destinasjonsselskapene i Nord-Norge, blant annet Visit Tromsø og Book Finnmark. Dette gjør at de kan samarbeide med andre selskaper, i mye større grad enn tidligere, heter det i en pressemelding fra destinasjonsselskapet.
– Vi er nå en del av en stor familie. Dette gjør at vi lettere kan samarbeide og dele produkter med andre operatører. Nå kan vi for eksempel hente overnattingstilbud fra bedrifter i Tromsø, og dermed gjøre våre nordlyspakker mer helhetlig. Dette vil gi mer fornøyde kunder, sier Georg Sichelschmidt, reiselivssjef i Visit Lyngenfjord.
Mer brukervennlig
Han legger til at det nye systemet er en satsing på brukervennlighet og mersalg.
– Det er nå enklere for turistene å kjøpe produkter fra våre medlemsbedrifter i Nord-Troms. Samtidig gir det nye systemet våre ansatte en lettere arbeidshverdag, da vi før måtte bruke tre ulike systemer til å gjøre samme jobben, sier Sichelschmidt.
Det er ikke bare bookingsystemet som er nytt hos reiselivsselskapet.
– Nettstedet vårt har også fått ny drakt, og er blitt tilpasset brukerne. Vi har fortsatt det samme interessante innholdet som før, men designen er ny og spennende.
Snart i mål
Nå arbeider Visit Lyngenfjord med å få alt på plass til høysesongen starter.
– Vi er ennå ikke helt i mål med å overføre alle produktene til våre 41 medlemsbedrifter til det nye systemet, men vi jobber på spreng for å få alt på plass til nordlysturismen begynner, avslutter Sichelschmidt.
Foto: Reiselivssjef for Visit Lyngenfjord Georg Sichelschmidt. Foto fra Visit Lyngenfjord.