Nordic Choice Hotels vant HSMAI European Awards

Da Europas største prisutdeling innen reiseliv, HSMAI European Awards, ble arrangert i Amsterdam forrige uke, gikk Nordic Choice Hotels helt til topps i kategorien «Communication», som vi skrev i uken som gikk. I tillegg vant selskapet prisen for «Best Company Culture», for prosjektet Nordic Choice Tour, forteller hotellkonsernet i en pressemelding.

– Nordic Choice Hotels er et selskap med takhøyde, stort spillerom, og mange gode historier, noe som er et meget godt utgangspunkt for å skape spennende kommunikasjonskonsepter. Oppskriften vår er å kombinere tradisjonelle PR-aktiviteter med kreative stunts og kulturbyggende konsepter som skiller oss fra konkurrentene. Denne prisen viser at vi lykkes med ambisjonen om å være Nordens mest spennende hotellselskap, sier Christine Viland, kommunikasjonsdirektør i Nordic Choice Hotels.

Blant arbeidene som ble løftet frem, var Nordic Choice Tour, som gikk av stabelen høsten 2016, og som samlet 5000 Nordic Choice Hotels-medarbeidere. I løpet av tre uker feiret eier Petter Stordalen og administrerende direktør Torgeir Silseth medarbeiderne med foredrag, talkshows, prisutdelinger, middag og fest på totalt elleve destinasjoner. I tillegg arrangerte teamet presseevent og kundemøter på samtlige destinasjoner.

I juryens begrunnelse står det blant annet:

Eier og CEO har i en måned reist rundt i Norden for møte så mange ansatte og interessenter som mulig, og på den måten skapt en arena hvor de kan lytte, lære, inspirere og bli inspirert på en og samme tid. I kraft av deres enorme vekst, viser dette at ledelsen forstår hvordan man bygger kultur nedenifra og opp. Gjennom sine originale kommunikasjonskonsepter evner Nordic Choice Hotels å formidle sine budskap til både medarbeidere, presse, kunder og lokale interessenter på en effektiv og kreativ måte.

– Det er mennesker, ikke millioner, som skaper magiske hotellopplevelser. Dedikerte, dyktige og engasjerte medarbeidere er nøkkelen til suksess, og vår viktigste ressurs. Derfor bruker vi både tid og penger på å investere i medarbeiderne våre. Det er også grunnen til at vi prioriterer én måned til Nordic Choice Tour, og at vi arrangerer Vinterkonferanse for 3000 mennesker hvert år, sier Petter Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Prisene ble delt ut i Amsterdam onsdag 29.april. Konsernets kommunikasjonsavdeling var på plass i Amsterdam, for å motta prisene på vegne av selskapet.

Foto: Petter Stordalen avholder Nordic Choice Tour i Helsingfors. Foto fra Nordic Choice Hotels.