Årets beste leverandører av mat, drikke og non-food/tjenester er kåret.

Medlemmene i NHO Reiseliv Innkjøpskjeden har stemt frem årets beste leverandører av mat, drikke og non food/tjenester. Vinnerne ble kunngjort under NHO Reiselivs årskonferanse, Made in Norway – på jobb for et grønt reiseliv, på Lillehammer tirsdag kveld, heter det i en pressemelding fra NHO Reiseliv.

Årets leverandør av mat ble Tine Partner, som er Tines salgskanal for storhusholdningsmarkedet.

– Våre medlemmer uttrykte stor tilfredshet med vinneren i årets leverandørundersøkelse, ikke minst når det gjelder kvalitet og oppfølging. Vi er dessuten svært fornøyd med det arbeidet Tine Partner gjør for å fremme kokkefaget. De bidrar til positiv utvikling, i både topp og bredde, sier innkjøpsdirektør Morten Karlsen i NHO Reiseliv.

Tine Partner var nominert sammen med Lerøy Sjømatgruppen og Hennig-Olsen Is.

Beste drikkeleverandør

I drikke-kategorien var det vin- og brennevinsleverandøren Arcus-gruppen som gikk helt til topps. De andre nominerte var Joh. Johannson Kaffe og Coca Cola.

– Vinneren skåret høyest av alle på service og produktkvalitet i leverandørundersøkelsen. I tillegg oppnådde Arcus-gruppen god skår i innkjøpskjedens egenrapporterings-skjema for etikk og samfunnsansvar. Bedriften har inngående markedskunnskap og kundeforståelse, og sterk faglig kompetanse, sier innkjøpsdirektør Karlsen.

Beste leverandør av non food/tjenester

Bedriftene mener at Culina er årets beste leverandør i kategorien non-food/tjenester. Culina leverer hotellutstyr, restaurantutstyr, kantineutstyr og annet storkjøkkenutstyr.

– Vinneren er Norges ledende innenfor sitt område, og i den gode smaks tjeneste. Culina skåret høyest på leveringsgrad, produktkvalitet og oppfølging av det enkelte medlem innenfor sin kategori. I tillegg oppnådde vinneren maksimal skår i innkjøpskjedens undersøkelse for etikk og samfunnsansvar, forteller innkjøpsdirektør Morten Karlsen i NHO Reiseliv.

Culina var nominert sammen med NorEngros og Lilleborg.

Fakta om NHO Reiseliv Innkjøpskjeden

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er Norges største innkjøpsorganisasjon for overnattings-, serverings- og reiselivsbedrifter. De 2700 medlemsbedriftene i kjeden har tilgang til mer enn 13.000 rabatterte varer og merker fra over 130 leverandører. Ettersom NHO Reiseliv Innkjøpskjeden er en “non profit”-virksomhet, tilbakeføres alt overskudd til medlemsbedriftene. Det skjer gjennom en bonusordning som premierer lojalitet til innkjøpsavtalene.

Foto: Innkjøpsdirektør Morten Karlsen i NHO Reiseliv, salgsdirektør Terje Døsrønningen i Tine Partner, Key Account Manager Sondre Qvist, salgssjef Kenneth Myklebust, matfaglig ansvarlig Pål Jetmundsen og leder av innkjøpsutvalget i NHO Reiseliv Øyvind Frich. Foto fra NHO Reiseliv.