Sikret 100 mill i omsetning 14 måneder før åpning
Clarion Hotel The Hub åpner ikke før mars 2019, men allerede 14 måneder i forveien har hotellet overgått alle forventninger, og sikret konferansebookinger til en verdi av 100 millioner kroner, skriver Clarion Hotel i en pressemelding.
– Konferansemarkedet har tørstet etter større og mer fleksible hotell- og kongressmuligheter i Oslo, og vi opplever stor interesse fra både Norge og utlandet. Arrangementer byen ikke har hatt kapasitet til å ta imot tidligere, kan vi nå ønske velkommen på Clarion The Hub. Vi øker totalmarkedet med disse arrangementene. Det er gøy for oss på hotellet, men også for Oslo, sier André Schreiner, administrerende direktør på hotellet.
Clarion Hotel The Hub åpner i mars 2019, og blir nærmeste nabo til Oslo S og Jernbanetorget. Hotellet vil få konferanse- og møteromskapasitet til 1850 mennesker, og 810 hotellrom. Beliggenhet, kapasitet, smarte tekniske løsninger og BREEAM- og ISO-sertifisering, er viktig for kunder som skal velge sted å arrangere konferanse.
– På Clarion The Hub tilbyr vi en totalpakke, midt i Oslo sentrum. I konkurranse med store arenaer utenfor bykjernen, har vi både fleksibilitet, tilgjengelighet og en av de mest spennende, og raskest voksende byene i Europa, rett utenfor dørstokken. Vi representerer noe helt nytt på dette markedet, og det syns kundene er spennende. Pågangen er stor for neste år, men også lengre frem, sier Schreiner.
Han roser samarbeidet med Visit Oslo, og innsatsen destinasjonsselskapet har lagt ned for å selge og markedsføre Oslo som kongressby internasjonalt.
– Vi merker stor interesse fra utlandet, og det er mye takket være Visit Oslo. De har gjort og gjør en svært verdifull jobb. Konkurransen er hard fra de andre europeiske og skandinaviske byene, og Visit Oslo har vært flinke til å løfte frem kultur, natur og Oslo som en by for fremtiden, sier Schreiner.
Eksempelvis er et av hotellets internasjonale arrangementer fra en storkunde av HRG, som legger en global konferanse til Oslo i høstferien 2019. Det er en svak periode i Norge, men en meget aktiv periode internasjonalt, noe som gir mange muligheter for de rette aktørene.
Foto: André Schreiner, General Manager Clarion Hotel The Hub i Oslo. Foto fra Clarion Hotel.