Unike fordeler og ny app når Scandic lanserer nytt lojalitetsprogram

En helt ny app, unike fordeler, spennende nye partnerskap, og flere måter å bruke lojalitetspoeng. Det er mange nyheter når Scandic Hotels lanserer Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen, skriver kjeden i en pressemelding.

Lojalitetsprogrammet Scandic Friends ble lansert av hotellkjeden i 2008. De siste ti årene har den kontinuerlig utviklet programmet til å bli bransjens største og mest populære.

– Alle våre 16.000 ansatte jobber dedikert hver eneste dag for å skape fantastiske hotellopplevelser for alle gjestene våre, og lojalitetsprogrammet er en stor del av det tilbudet. Med relanseringen vil vi tilby gjestene unike fordeler og bedre hotellopplevelser, sier Even Frydenberg, konsernsjef i Scandic Hotels Group.

En rekke nye tilbud

Flere nye partnerskap er en viktig del av det nye Scandic Friends-programmet. Gjennom et samarbeid med Live Nation og Ticketmaster, vil Scandic tilby medlemmene billetter til store arrangementer og konserter, eksklusiv backstage-tilgang, og til og med møter med artister.

Sammen med det globale bilutleieselskapet Hertz, er Scandic den eneste hotellkjeden som kan tilby gjestene å få leiebilen levert rett til hotellet.

Med et fornyet samarbeid med Redd Barna, kan Scandic-medlemmer veksle lojalitetspoeng inn i støtte til Redd Barnas prosjekter.

– Vi vil skape bedre hotellopplevelser, og gjøre det enklere for våre medlemmer på alle måter. Vi vil gjøre bilutleie enklere, tilby musikkopplevelser som ikke kan kjøpes for penger, og la våre medlemmer bruke eller donere bort lojalitetspoeng. Vi har skapt et lojalitetsprogram som aktiviserer og engasjerer gjestene, og som skal skreddersy vårt tilbud etter deres ønsker, sier Tine Birkeland Westby, markeds- og kommunikasjonsdirektør, Scandic Hotels Norge.

Bonuspoeng opparbeides ved overnattinger og ved kjøp av mat og drikke på hotellene. Poengene kan brukes på bonusnetter og delbetaling av bonusnetter, samt tilleggstjenester på hotellene, og tilbud fra Scandics nye samarbeidspartnere. I tillegg introduserer hotellkjeden et nytt nivå i fordelsprogrammet, nivå fem, som gir de mest lojale kunder enda større fordeler.

Ny Scandic-app

Sammen med lanseringen av nye Scandic Friends lanseres også en ny Scandic-app 30. januar. Gjennom appen vil gjestene få tilgang til de beste prisene og tilbudene, og de kan enkelt booke hotellrom på kjedens hoteller Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland og Polen, med en komplett oversikt over tilgjengelige rom og priser.

I appen får gjestene oversikt over bestillinger og lojalitetspoeng, finner veibeskrivelser til hotellene, ser menyen til hotellrestauranter og mye mer.

Scandic-appen kommer til å være tilgjengelig på engelsk, dansk, finsk, tysk, norsk og svensk, i alle land som har støtte for App Store eller Google Play.

Foto: Scandic Friends – Stay more to feel more. Foto fra Scandic Hotels.