SAS’ mobile nettsteder på topp i Google-undersøkelse

SAS er rangert helt i toppen blant flyselskapene i Norden på Googles undersøkelse over brukervennlighet og hastighet på de mobile tjenestene. Undersøkelsen er foretatt blant et hundretalls av de mest besøkte nettstedene, skriver flyselskapet i en pressemelding.

SAS ble rangert Best in Class i kategorien Product Pages, havnet på en tredjeplass i kategorien Travel, og på topp femte i IDGs liste over de beste reisenettstedene.

I Googles undersøkelse, som omfatter 500 Europeiske nettsteder, rangeres de ti beste i reise-, detaljhandels- og reisebransjen i Norden.

– Vi vet at våre kunder forventer en rask og smidig opplevelse, både på den mobile hjemmesiden og på vår SAS-app. Vi gleder oss over resultatet, men vi vil kontinuerlig gjøre forbedringer på våre hjemmesider, sier Annelie Nässén, som er global markeds- og salgsdirektør i SAS.

Selskapet har det siste året gjennomført store IT-oppgraderinger, og har nå en moderne plattform, som kommer til å gjøre det mulig å komme med flere smarte, innovative løsninger, til glede for de reisende i fremtiden.

Om undersøkelsen

Hele undersøkelsen, som har omfattet omkring 500 nettsteder i Europa, finner du her. Et sammendrag av Mobile Masters in Denmark, Norway and Sweden fins her.

Foto: SAS’ mobile innsjekks-løsning.