HSMAI Region Europes “Best Cultural Transformation of the Year” til Quality Hotel

Under den syvende årlige HSMAI Region Europe Awards-seremonien, som anerkjenner fremragende prestasjoner i reiselivsbransjen, vant Quality Hotel prisen for Best Cultural Transformation of the Year, skriver hotellkjeden i en pressemelding.

Da en av Europas største prisutdelinger innenfor reiselivsbransjen, HSMAI Region Europe Awards, tirsdag ble arrangert i Amsterdam, gikk Quality Hotel helt til topps i kategorien Best Cultural Transformation of the Year. I juryens begrunnelse trekkes Quality Hotels dedikerte arbeid med å definere og spre kulturen, skape trygghet og tillit samt eierskap hos alle ansatte, med kjedens visjon i grunn, frem som viktig for tildelingen. I tillegg fremheves de positive resultatene når det gjelder gjestetilfredshet, medarbeidertilfredshet og lojalitet.

– Vi er vanvittig stolte over å vinne denne prestisjefylte prisen! Det dedikerte arbeidet, og gleden med kulturarbeidet som vi, våre 6400 servicehelter og 44 Culture Ambassadors har gjort gjennom året, på alle våre Quality-hoteller, har gitt utrolige resultater. Sammen bidrar vi til at vi hver eneste dag leverer på den gode servicen vi lover, at vi har fornøyde medarbeidere og gjester. Denne prisen er til hver og én av oss i Quality Hotel, sier Odd Petter Meinseth, Culture Officer, Quality Hotel Norge, og fortsetter:

– For å si det sånn, vi kom med kryssede fingre og dro hjem med stjerner i øynene!

I 2016 tok Quality Hotel et strategisk steg i satsingen på servicekultur, og opprettet to stillinger kalt Culture Officers, én for Norge og én for Sverige og Danmark, i tillegg til at én på hvert hotell fikk rollen som Culture Ambassador, med ansvar for å hjelpe til med å følge satsingen.

HSMAI Region Europe Awards 2017 ble arrangert under HSMAI Region Europes årlige konferanse i Amsterdam 10. April. Prisen Best Cultural Transformation of the Year er én av seks priser i ulike kategorier, som ble utdelt av en jury bestående av erfarne toppledere fra ulike deler av reiselivsbransjen.

Foto: Ledergruppen i Quality Hotel. Foto fra Quality Hotel.