Tar vare på årets innhøsting gjennom Apple Week
I uke 43 gjennomfører alle Clarion-hoteller det kjeden har valgt å kalle Apple Week – et initiativ utviklet sammen med kjedens matleverandør, for å hylle de enorme mengdene epler som vokste frem etter årets rekordvarme sommer.
Sammen med norske BAMA og svenske Martin og Servera kommer alle nordiske Clarion-hoteller til å invitere både gjester og lokale på herlige epleopplevelser mellom 22. og 28. oktober, for å ta vare på årets store innhøsting, som er et resultat av den rekordvarme sommeren Norden har hatt i år, skriver Clarion Hotel i en pressemelding.
– Apple week er en del av Clarion Hotels langsiktige strategi for å servere mer mat og drikke som er sesongbetont og kortreist. At vi kan gjøre dette sammen med våre leverandører, og samtidig øke våre gjesters livskvalitet med litt ekstra vitaminer, er for oss en vinn-vinnsituasjon, sier Magnus Jansson, F&B Controller, Clarion Hotel.
Clarion-hotellene kommer gjennom uken til å by gjester på alkoholfrie epleshots ved innsjekk, hjemmelaget eplemos til frokosten, ekstra mye epler under konferansepausene, og selvsagt blir det en hel del eplekake. Som et ledd i Clarions filosofi om å ta vare på hele kretsløpet, kommer selvsagt også såkalte «stygge frukter», som ofte ikke blir ansett «fine nok», på grunn av feil farge og fasong til å brukes, for det er tross alt det indre som teller, heter det videre i pressemeldingen.
Foto: Uke 43 2018 er epleuke hos Clarion Hotel i Norge og Sverige. Foto fra Clarion Hotel.