Quality Hotel Pond best i klassen på tilfredshet blant gjester og ansatte
Quality Hotel Pond er det hotellet som scorer høyest på tilfredshet hos gjester og ansatte blant alle Quality-hoteller i Norden. Det er ingen tvil om at det skjer noe spesielt i den brune designperlen på Forus.
I januar ble Quality Hotel Pond kåret til årets Joy of Life-hotell på Nordic Choice Hotels’ årlige Vinterkonferanse. Samtlige Quality-hoteller i hele Norden blir kontinuerlig vurdert på tilfredshet blant gjester og ansatte, og Quality Hotel Pond scoret best i begge kategorier. Under ledelse av Ingrid Lie skapes det unike gjesteopplevelser, som igjen er et resultat av svært fornøyde ansatte, skriver Quality Hotel i en pressemelding.
– Etter at vi i 2017 fikk en egen Culture Ambassador, med hovedfokus på å systematisk jobbe med å spre kulturen på hotellet, ser vi positive resultater. Flere av de ansatte har vært med fra oppstarten, noe som gjør at de kjenner hotellet og gjester godt. Gjestene vektlegger nok mest at de blir gjenkjent, ofte ved navn, og at det er høyt under taket, på alle måter. Vi har hatt gjester som har bodd her helt fra starten, og som verdsetter vår personlige service og glimt i øyet. Gode driftsrutiner, som de ansatte er med på å bestemme, er også noe vi setter veldig høyt. Jeg opplever at alle har eierskap til jobben sin, og er delaktige i idéprosesser til hva vi kan gjøre på hotellet – i tillegg til en god dose humor, sier hotellsjef Ingrid Lie på Quality Hotel Pond.
Gjennom ulike verktøy tas det hyppig pulsen på både ansatte og gjester, og det blir fort synlig dersom det er noe som bør jobbes mer med. Ledelsen på hotellet får dermed muligheten til å ta tak i eventuelle utfordringer raskt. I samtale med de ansatte på Quality Hotel Pond, er det tydelig at de føler seg sett og verdsatt:
– Ingrid er den type leder som drar lasset og gjør det lille ekstra for både gjestene og de ansatte. Hun tar gjerne på seg floor crew-uniform, og hjelper til om det trengs. Hun er opptatt av hver minste detalj i alle avdelinger, og det er det som gjør henne unik. I tillegg er hun strukturert, noe både gjester og ansatte setter pris på, sier Peter Andreas Djupevåg, stage crew-medlem på hotellet.
Den positive utviklingen fortsetter, også i 2019. I januar og februar har kundetilfredsheten økt med henholdsvis 4,5 og 14 prosentpoeng mot fjoråret. Hvert halvår tas det også pulsen på hvordan de ansatte har det på jobb, og Quality Hotel Pond klarte intet mindre enn 100 prosent tilfredshet høsten 2018.
– Det er er spesielt sterke tall, medgir Lars Roalkvam, regionsansvarlig i Quality Hotel, Region Stavanger.
– Ledelse handler om mennesker, og vil alltid handle om mennesker. Det beviser Ingrid gjennom den strålende jobben hun gjør hver eneste dag, med og for sine kolleger, og ikke minst overfor våre gjester. Hotellet ligger helt på toppen blant Nordic Choice’ hoteller på disse målingene. Det å ha lagspillere som Ingrid og hennes team, å se resultatene som skapes, gjør meg utrolig stolt, sier han.
Også på sentralt hold utmerker Quality Hotel Pond seg:
– Quality Hotel Pond, med Ingrid i spissen, har vist fantastiske resultater det siste året, og er en sann inspirasjonskilde for oss alle, sier Fredrik Ekelund, Senior Vice President, Quality Hotel.
Foto: Parti fra lobbyen fra Quality Hotel Pond på Forus. Foto fra Quality Hotel.