Singapore Airlines pusser opp lounger for 320 millioner

Singapore Airlines oppgraderer sine lounger på Changi flyplass i Singapore. Oppgraderingen betyr blant annet mer plass, bedre komfort og større utvalg av mat og vin. Alt i tråd med innspill fra flyselskapets kunder.

De nye loungene skal oppleves som både moderne og elegante, og det er det kjente design-byrået Hirsch Bedner Association som har fått i oppgave å skape den ultimative lounge-opplevelsen. Byrået står blant annet bak Four Seasons Kyoto, og renoveringen av luksushotellet Shangri-La i Dubai.

For passasjerene som har bestilt suiter eller første klasse venter en ny lounge-opplevelse i The Private Room og First Class Lounge. First Class Lounge beholder sin kjente «flagship» bar, og passasjerene i The Private Room får en egen «fine dining»-avdeling i loungen.

Business Class Lounge øker betydelig i størrelse, og deles opp i fire tydelige soner. Hver sone skal møte de reisendes ulike behov. For eksempel kan de som har kort tid i loungen få en snack i caféen, mens de som har bedre tid kan se frem til et lengre måltid i loungens «dining hall». Et av høydepunktet i Business Class Lounge blir en fullservice bar, som også er frokost-stasjon om morgenen. I tillegg til de ulike spise-områdene får man egne arbeids- og hvileområder.

KrisFlyer Gold Lounge blir etter oppussingen dobbel så stor som i dag, og får i tillegg til de større områdene for servering, hvile og arbeid, et eget område hvor de reisende kan ta en oppkvikkende dusj.

– Utgangspunktet for oppussingen er basert på undersøkelser og tilbakemeldinger fra våre kunder. Våre kunders behov og ønsker kommer alltid først når vi gjør endringer. Vårt mål er at de skal oppleve at loungene reflekterer hva vi som flyselskap ønsker å stå for, nemlig kvalitet og gjestfrihet av ypperste klasse, sier Senior Vice President Customer Services & Operations, Marvin Tan.

Oppussingen starter i august, og vil være ferdig medio 2021.

For eksempler på hvordan de nye loungene blir, se .

Foto: Singapore Airlines pusser opp sine lounger for 320 millioner. Foto fra Singapore Airlines.