Moderne Askeladden skal skape engasjement i Vinter-Telemark

Visit Telemark, i samarbeid med fylkets skisentre og reiselivsaktører, vil vise frem vinteraktiviteter på ny måte i sosiale medier, med konseptet Den Moderne Askeladden Winter Edition. Stine Hartmann, sammen med reisekompiser, vil utforske vinteraktiviteter fire helger i februar og mars, skriver destinasjonsselskapet i en pressemelding.

– Dette vil gi godt engasjement, sier markedssjef Håkon Nordby.

Sommerens Askeladden-tur ga stort engasjement blant følgere i sosiale kanaler. Visit Telemark skal fremover arbeide enda mer med helårs-markedsføring. Derfor vil destinasjonsselskapet og vinterdestinasjonene ta Den Moderne Askeladden-konseptet videre, og lanserer Den Moderne Askeladden Winter Edition. Det blir også med nye fjes som reisefølge; farmen-deltager Karianne og danske Kasper. Se sommerens rundtur her.

Stor engasjement

– I de dagene Den Moderne Askeladden var på tur i sommer, ble 104.800 minutter video fra opplevelsene sett. Det var 737 prosent opp fra de to ukene før vi startet prosjektet. Vi mener at konseptet vil gi oppmerksomhet og lyst til å besøke vårt flotte fylke på vinteren også. Vi så at det var en eksplosiv økning i engasjement på sosiale medier under sommerturen, det vil si antall delinger og kommentarer. Visit Telemarks følgere er gode ambassadører. Gjennom vinterversjonen av den Den Moderne Askeladden, skal Stine og co vise at Telemark virkelig er et vintereventyr, for både store og små. Vi satser på å skape stor interesse, nysgjerrighet og engasjement blant både våre eksisterende og nye følgere. Ikke minst håper vi at flere tar turen til Telemark for å oppleve vinteren, forteller Nordby.

– At ekte personligheter formidler opplevelser på stedet, mer eller mindre i sanntid, er noe vi også ser gir god oppmerksomhet. Vi har god erfaring fra bloggeren Silvia og Charter-Svein med flere i Rauland. Vi er derfor glade for initiativet fra Visit Telemark. Gjennom gode samarbeidsprosjekter vil vi kunne nå bredere ut i flere kanaler, sier Torben Andersen i Rauland Turist og Telemark Alpin.

Nye fjes

Den Moderne Askeladden får med seg reisefølge i vinter, og i tillegg møter hun personer på skidestinasjonene. Fjorårets Farmen-deltager og instagrammer Karianne Amlie Whalstrøm fra Notodden, og instagrammer Kasper Thurah fra Danmark, som er bosatt i Telemark, blir med to helger hver.

– Vi er så heldige å få med to Telemark-baserte personligheter, som sammen med Stine Hartmann skal vise frem spennende og morsomme vinteraktiviteter. De skal delta i konkurranser, lære telemarkskjøring, og kanskje oppleve soloppgangen på Gaustatoppen. Her blir det formidlet mange morsomme og flotte opplevelser, så følg med på Visit Telemark i sosiale medier, oppfordrer prosjektleder Alina Olsen.

Skal markedsføres hele året

– Visit Telemark skal fremover arbeide enda mer for å markedsføre opplevelser hele året. Dette prosjektet er en start på intensiveringen av denne jobben, sier daglig leder Caroline Laurhammer.

Den Moderne Askeladden Winter Edition vil bli gjennomført følgende helger og steder: 3.–4. februar (Haukelifjell og Vrådal), 24–25. februar (Gautefall og Lifjell), 17.–18.mars (Rauland) og 24.–25.mars (Gaustablikk og Gaustatoppen).

Filmer, bilder og artikler blir distribuert på Visit Telemarks Facebook- og Instagram-kontoer på www.telemarkshistorier.no/askeladden, samt gjennom Kasper, Karianne og Askeladden Stines kanaler.

Foto: Kanskje vil Den Moderne Askeladden oppleve soloppgang på Gaustatoppen? Følg med i Visit Telemarks sosiale kanaler. Foto fra Visit Telemark.