Jubelkveld for Stordalen & co
En stolt Nordic Choice Hotels-delegasjon kunne feire tre priser på årets Grand Travel Awards. Den prestisjetunge kåringen blir arrangert av bransjemagasinet Travel News, og juryen består av representanter fra reiselivet.
For tredje år på rad er Nordic Choice Hotels kåret til den beste hotellkjeden i Norden, mens det er niende året på rad man vinner prisen som beste hotellkjede i Norge. I tillegg ble Nordic Choice Hotels’ grunnlegger, Petter A. Stordalen, tildelt hedersprisen, skriver hotellkonsernet i en pressemelding.
– Disse prisene dediseres de 16.500 medarbeiderne i selskapet, som hver eneste dag leverer over gjestenes forventninger. Det er på grunn av dem vi og jeg får æren av å motta disse prisene. Vi skal ikke bare ha de beste hotellene å besøke, vi skal også ha de beste hotellene å jobbe på. En gigantisk takk går derfor til hver og én av våre superhelter på våre hoteller, sier Petter A. Stordalen.
Innbyr til fest i Oslo
I løpet av 2018 kunne Nordic Choice Hotels ønske åtte nye hoteller velkommen. Åpningsprogrammet blir hektisk for Stordalen også i år. Allerede 31. januar åpner Quality Hotel The Mill i Malmö, og 7. mars byr Stordalen og Nordic Choice Hotels inn til fest i Oslo, når Clarion Hotel The Hub gjenåpner, etter en totalforvandling fra det som var kjent som Clarion Hotel Royal Christiania.
– Alle vet at jeg elsker fester, og aller mest åpningsfester. Vi kommer til å by hele Oslo og alle som vil komme til byen på en feiring de kommer til å huske. Sammen med boutiquehotellet Amerikalinjen, som åpner i slutten av mars, og hotell- og kunstattraksjonen i Bjørvika, Clarion Hotel Oslo, skal vi fortsette å skape hotellmagi som gjør at vi vinner priser som disse, sier Stordalen.
Vil være bransjens rebeller
Hotellkonsernet har de siste årene satset sterkt på å digitalisere og modernisere det som har vært en ganske satt bransje. På stadig flere hoteller kan gjestene nå både sjekke inn og ut med mobilen, samt bruke mobilen istedenfor nøkkelkort.
– På samme måte som flyreisende ønsker en mest mulig smidig opplevelse, tror vi at også hotellbransjen er overmoden for å ta steget inn i den digitale verden. Vi skal være rebellen i bransjen, og har vært, og skal ligge, i forkant på å tilby våre gjester de beste digitale løsningene, samtidig som vi skal tilby den beste personlige servicen. I en hektisk hverdag er det svært hyggelig å motta priser, men det er innsatsen våre ansatte legger ned hver dag som står bak, sier Torgeir Silseth, administrende direktør i Nordic Choice Hotels.
Foto: Petter A. Stordalen på Nordic Choice Hotels’ vinterkonferanse i januar 2019. Foto fra Nordic Choice Hotels.