- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Revenue Management i fokus
Det har gått en kule varmt i HSMAI-lokalene de siste ukene, med forestående arrangementer i kø og høye ambisjoner om en bredt anlagt tilstedeværelse på nett – og spennende allianser. Hva gjelder det siste, har vi gleden av å annonsere et tett samarbeid med Norges Varemesse i forbindelse med MØTEBØRSEN og med Avis bilutleie, knyttet primært opp i mot Serviceløftet og SIG-gruppene. De to avtalene omtales bredt på side 3 og side 5. Vi i HSMAI har svært høye forventninger til samarbeidet med de to, og er ganske sikre på at nytten blir gjensidig. MØTEBØRSEN arrangeres torsdag 14. januar 2010 hos Norges Varemesse. HSMAIs prisfest arrangeres på kvelden samme dag, men i Oslo sentrum.
Når det kommer til andre arrangementer, har vi først frokostmøtet vårt om sosiale medier tirsdag 23. juni hos VG, før det går mot Servicekonferansen og Serviceløftet tirsdag 15. september. De gode arrangementene krever imidlertid grundig planlegging. Det er også grunnen til at vi for lengst er i gang med å forberede HSMAI Reiselivsdagen 2009, som avholdes torsdag 19. november i Oslo. Der kommer vi blant annet til å presentere alle SIG-ene, de såkalte Special Interest Groups. Revenue management kommer til å stå i fokus. HSMAI i USA gjennomfører sin årlige konferanse på dette temaet i Anaheim California den 25. Juni, og HSMAI Chapter Norway vil ha representanter tilstede for å knytte til oss ressurspersoner for å få dette raskest mulig opp å stå i Norge også. Vi vil snart presentere hvem som på frivillig basis skal lede denne Revenue Management-gruppen i Norge.
I de rundt to ukene HSMAI Chapter Norway har hatt sin egen Twitterprofil, har vi sett strålende eksempler på hvordan mange av de om lag 120 vi følger, hovedsakelig innen reiselivsbransjen, bruker Twitter som markedsføringskanal. Men mange har tatt til orde for at Twitter er mer av en lyttepost enn en ropert. Å lytte til markedet er nemlig vel så viktig – og det er der de sosiale mediene har sin virkelige misjon. På disse feltene skjer det så mye nytt for tiden – derfor håper vi å se deg hos VG på vårt kommende frokostmøte tirsdag 23. juni.
Ha en nydelig helg!