Ukens navn: Henrik Hanevold

Henrik Hanevold, salgs- og markedssjef, Radisson Blu Resort Trysil

Henrik Hanevold

Salgs- og markedssjef

Radisson Blu Resort, Trysil

– Hva består din arbeidshverdag av?

– Mitt fokus er å skape interesse og entusiasme for et av Norges flotteste hoteller, og samtidig Trysil som destinasjon. Det er nå ett år siden vi åpnet, og dette første året har jeg ledet salgs- og markedsavdelingen på hotellet. For tiden fremover vil jeg jobbe mer spisset mot markedsføring, PR og kommunikasjon. Jeg bruker også en del tid på konsept- og produktutvikling, sammen med andre avdelingsledere på huset og våre lokale samarbeidspartnere.

– Hva er det beste ved jobben din?

– Det å jobbe med åpningen av et stort og komplekst resortprodukt er enormt lærerikt. Jeg har fått mange spennende muligheter til å være med på å forme det produktet vi har i dag. Jeg er stolt over hva vi har skapt og over teamet jeg jobber med. Det er godt å jobbe med et så gjennomgående bra produkt.

– Har du noen du har sett opp til?

– Denne bransjen er full av dyktige og engasjerte mennesker som er genuint opptatt av det vi driver med. Jeg lar meg inspirere av dem som tør å drømme, men samtidig ser det store bildet. Jeg ser opp til dem som ser muligheter og tør satse, og har stor respekt for dem som kan mye om temaer som mat og vin.

– Har dere noen hyggelige tradisjoner på kontoret?

Radisson Blu Resort Trysil.
Radisson Blu Resort Trysil.

– Siden vi består av et team hvor noen er basert i Trysil og noen er basert i Oslo, prøver vi så langt det er mulig å samle alle én gang i uken. Vanligvis slår vi oss ned et sted i lobbyen, tar en kaffe og går gjennom ukens aktiviteter.

– Hvor lenge har du vært medlem i HSMAI?

– Jeg begynte å jobbe med salg på Radisson SAS Scandinavia Hotel i Oslo i 2005, og plutselig var jeg medlem nærmest uten at jeg visste det. Jeg hadde en dyktig sjef som så fremover, og skjønte nytteverdien av organisasjonen.

– Hva synes du er det beste ved HSMAI?

– Jeg synes Årets Reiselivsmarkedsfører er et veldig bra tiltak, som viser frem mye av kreativiteten og bredden i bransjen. Nå er det spesielt spennende å se hvordan bransjen tar i bruk sosiale medier.

– Er det noen aktiviteter/tiltak du synes HSMAI bør starte opp?

– Korte foredrag om faglig relevante temaer er bra, så jeg vil utfordre organisasjonen til å fokusere litt mer på dette.

– Beskriv en perfekt helg for deg.

– God mat, god vin, gode venner og gjerne en runde golf på et spennende reisemål.

– Hvis du var Norges statsminister, hva ville du lagt vekt på?

– Jeg ville gitt landet bedre forutsetninger for å skape innovasjon og utvikling, både av tjenester og produkter. Hva skal vi leve av når oljen er borte? Jeg stiller meg også i køen av dem som mener Norge burde hatt en egen Reiselivsminister. Vi har et utrolig flott land som vi kunne solgt bedre med en annen statlig strategi enn dagens.

– Hva er tittelen på boken om livet ditt?

– Jeg tror man skal være forsiktig med å være selvbiografisk før man har fylt 30, men lover å svare neste gang dere spør.

– Hvor går neste reise privat eller i arbeid?

– Neste tur blir en langhelg i Beijing i begynnelsen av januar. Mest av alt gleder jeg meg til ekte kinamat og den befriende følelsen av å være langt, lang hjemmefra. Dette blir min syvende tur til Kina, og jeg gleder meg til å komme tilbake.

– Har du noen spesielle hobbyer?

– Hilde i Thai Airways pleier å si at jeg er ”over middels interessert i fly”, en interesse jeg heldigvis deler med gode venner i bransjen.

– Takk, har du ellers noe på hjertet?

– Jeg vil gjerne invitere alle til å gå inn på facebook.com/radissonblutrysil. Her kan man bli fan av oss og få spennende oppdateringer fra hotellet og Trysil, blant annet fra vår helt nye skybar I:c Blu.

Toppfoto: Foto: Henrik Hanevold, salgs- og markedssjef, Radisson Blu Resort Trysil.