Ingunn Weekly: HSMAI-prisene er underveis
Utdelingen av HSMAI-prisene 2009 nærmer seg med stormskritt. Torsdag 14. januar klokken 19.00 braker det løs i Oslo Kongressenter, der prisene deles ut, og vinnerne vil bli feiret etter alle kunstens regler. Du kan lese mer om arrangementet her.
Før vi kommer så langt, må det imidlertid kåres vinnere innenfor de respektive kategoriene, et arbeid som faktisk pågår i skrivende stund. I dag er det nemlig juryering av HSMAI-prisene. Den foregår i HSMAIs lokaler, og det summer i korridorene.
Det er en stor jury som er i sving, og jobben som skal gjøres er stor og tar hele dagen. Årets HSMAI jury er under ledelse av Per-Arne Tuftin som er direktør for reiseliv i Innovasjon Norge.
Årets jury består av:
- Per-Arne Tuftin, direktør for reiseliv, Innovasjon Norge (Juryleder)
- Pål Semb – Johansson, kommersiell direktør, Rica Hotels
- Ottar Sefland, salgs- og markedsdirektør, Europeiske Reiseforsikring
- Sol Olving, adm. dir., Kreativt Forum
- Turid Nyeggen, markedsdirektør Thon Hotels
- Lena Nesteby, markeds- og kommunikasjonssjef, Flytoget
- Åsta Braathen, markedsdirektør, Norwegian
- Arne Lambech, markedsdirektør, Nordea Norden
- Camilla Forberg, markedssjef, SAS
- Helge Gjertveit, konsulent, Try reklame
- Jason Eckhof, daglig leder, Restplass
- Ruben Søgaard, ddministrerende direktør, MediaCom
- Severin Langvad, VG
- Inger Birkevold, P&T International
- Per Paulsen, kreativ leder, I&M Reklame
HSMAI – Prisene og kåringen av Årets Reiselivsmarkedsfører er landets største årlige markedsføringskonkurranse innen reiselivsnæringen. Hele næringen har blitt oppmuntret til å sende inn sine beste bidrag til konkurransen. Juryens arbeid består i å vurdere innsendte arbeider, ut fra bedriftens ståsted, strategi og kampanjemål, og å gjøre en vurdering av om bedriftens filosofi er ivaretatt på en god måte.
Prisutdelingsfesten er en stor happening, som samler mellom 500 og 700 personer, både fra reiselivsnæringen og andre. Arrangementet omtales gjerne som ”Årets begivenhet innen reiselivsnæringen”, noe vi selvfølgelig er veldig stolte av og glade for!
Stimulere kreativitet
Konkurransen er et ledd i stimulering til faglig oppdatering og nytenking innen service, ledelse og moderne markedsføring/markedsføringsmetoder. Konkurransen er samtidig en markering og synliggjøring av reiselivsnæringene ut mot næringslivet for øvrig, samt det offentlige og publikum. Konkurransen er åpen for alle reiselivsbedrifter i Norge. Vår visjon er at HSMAIs markedsføringskonkurranse skal stimulere til kreativitet og heve nivået innen markedsføring og kommunikasjon av norske reiselivstjenester.
Hvis du ennå ikke har meldt deg på HSMAI-prisfesten, så meld deg på i dag!
Vi ønsker alle våre medlemmer og samarbeidspartnere en riktig God Jul og et Godt Nytt År!
Med vennlig hilsen
Ingunn Hofseth
Adm. dir.
HSMAI Chapter Norway