Ny iPhone-app fra BA

iPhones. Foto fra Apple

British Airways gjør flyreisen enda litt mer digital. Fra i morgen av kan norske BA-kunder med iPhone gjøre innsjekkingen via sin egen mobiltelefon, forteller selskapet i en pressemelding.

– Applikasjonen har som formål å gjøre flyreisen smidigere for kunden. Mobilitet og fleksibilitet er kritisk for våre kunder, derfor ønsker vi å være tilgjengelige på plattformene der kundene befinner seg, sier Nord-Europa-sjef for British Airways, Peter Rasmussen.

British Airways var det første flyselskapet som utviklet en egen app for sine kunder i forbindelse med lanseringen av iPhone i Storbritannia. Siden den gang har mer enn en halv million kunder lastet ned programmet. Nå lanserer selskapet en nye og forbedret versjon.

– Den nye applikasjonen er enklere å bruke, og har et bedre grensesnitt enn den foregående. Den har også flere funksjoner og vil gjør flyreisen enklere og mer bekvem, sier Rasmussen.

Eksklusive app-funksjoner kun for Executive Club-medlemmer

Programmet tillater Executive Club-medlemmer å utføre hele innsjekkingsprosessen direkte via mobiltelefonen. Samtidig gir det direkte tilgang til informasjon om reiseprogram og klubbmedlemskap. Det mobile boardingkortet fungerer for både innenriks og internasjonale flyvninger.

Executive Club-medlemmer vil i tillegg få tilgang til nyheter, FAQs og BAs Twitter-feed. Applikasjonen vil også bli tilgjengelig for Android- og BlackBerry-brukere.

For mer informasjon, og for å laste ned applikasjonen, se http://www.britishairways.com/travel/iphone-app/public/en_gb