- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Ødeleggende dohygiene
Det hjelper lite om maten er delikat, dersom toalettet er møkkete. Så mange som tre av fire nordmenn mener at et skittent toalett er ensbetydende med et skittent kjøkken, heter det i en pressemelding fra Katrin/Metsä Tissue.
Et uhygienisk toalett kan med andre ord ødelegge restaurantenes rykte. Det kommer frem i en ny undersøkelse utført på vegne Katrin, som presenteres i forbindelse med Unicefs Global Handwashing Day den 15. oktober.
Undersøkelsen, som presenteres i The Toilet Report, viser også at tre av fire nordmenn aldri kommer tilbake dersom de har hatt en dårlig toalettopplevelse på en restaurant. I tillegg forteller de om den dårlige opplevelsen til venner og bekjente.
Vi finner de mest kritiske i aldersgruppen mellom 36 og 55. I denne aldersgruppen sier åtte av ti at de aldri kommer tilbake, i tillegg til at like mange sladrer til venner og bekjente.
Hele 75 prosent av de spurte nordmennene svarer at et skittent toalett gjør at man kan anta at kjøkkenet også er skittent og dårlig.
Også kunder på varehus og kjøpesentre ønsker ordentlige toaletter. Én av to unngår toaletter på disse stedene, mens mange nødne kunder bruker ekstra tid på å finne et rent og pent toalett når de er ute på handletur.
Nær syv av ti kvinner mener det er viktig med et ordentlig toalett, mens rundt halvparten av mennene som svarte mener dette er viktig. Dessuten vil én av fire avslutte handleturen dersom det ikke er noe ordentlig toalett tilgjengelig.