Radisson Blu topper igjen
Nok en gang stiller Radisson Blu sterkest i BDRCs analyse av forretningsreisendes mest foretrukne hotellkjede, skriver kjeden i en pressemelding.
Hvert år utarbeider det Londonbaserte markedsanalysefirmaet BDRC Continental undersøkelsen Hotel Guest Survey på over 40 steder i verden. Den nordiske undersøkelsen er basert på intervjuer med danske, norske, svenske og finske forretningsreisende. De er blant annet blitt bedt om å nevne hvilke hotellkjeder de kjenner best, hvilke hotellkjeder de har benyttet siste tolv måneder, hvilken kjede de foretrekker å benytte og hvor de helst ville overnattet, hvis de hadde fritt valg. I undersøkelsen inngår også parametere som gjenkjennelse av brand, lojalitet, servicenivå og komfort.
Suveren syv år på rad
«For syvende år på rad scorer Radisson Blu-hotellene høyest, og har blitt valgt som ”Number One Hotel Brand”. Med fremskritt i 62 land i Europa, Midtøsten og Afrika, vil The Rezidor Hotel Group fortsette å tilby gode alternativer til våre gjester,» skriver selskapet i pressemeldingen. Den forestående åpningen av Radisson Blu Waterfront og Stockholm Waterfront Congress Center, som åpner januar 2011, er eksempler på gjestene har å se frem til.
Konsistens er nøkkelordet
«BDRC Continental-undersøkelsen viser tydelig at forretningsreisende foretrekker Radisson Blu. Vi tilskriver dette vår evne til å sikre en sammenheng mellom alle våre eiendommer. Våre forretningsgjester vet hva de kan forvente når de bor på et Radisson Blu-hotel. Gjesten kan stole på vår «Yes I Can» servicestandard, sentral beliggenhet, værelser med business class standard og vårt lojalitetsprogram Goldpoints plus (som nå har over 1 million medlemmer). Vi fortsetter med å igangsette nye konsepter, som Grønne Møtepakker med fokus på miljømessig bærekraft og Brain Food, som holder møtedeltageren frisk og energisk hele dagen,» heter det videre i pressemeldingen.
Bekreftende undersøkelse
– Det er veldig tilfredsstillende å vite at våre gjester kan stole på Radisson Blu-merket. Våre gjester har trykket vår «Yes I Can»- ånd til hjertet. Derfor er det meget viktig for oss å fortsette å ligge i forkant av, og imøtekomme våre gjesters behov, sier Ole Sorang, nordisk markedsdirektør i The Rezidor Hotel Group.
Foto: Radisson Blu Resort Trysil