Radisson Blu topper igjen

Radisson Blu Resort Trysil

Nok en gang stiller Radisson Blu sterkest i BDRCs analyse av forretningsreisendes mest foretrukne hotellkjede, skriver kjeden i en pressemelding.

Hvert år utarbeider det Londonbaserte markedsanalysefirmaet BDRC Continental undersøkelsen Hotel Guest Survey på over 40 steder i verden. Den nordiske undersøkelsen er basert på intervjuer med danske, norske, svenske og finske forretningsreisende. De er blant annet blitt bedt om å nevne hvilke hotellkjeder de kjenner best, hvilke hotellkjeder de har benyttet siste tolv måneder, hvilken kjede de foretrekker å benytte og hvor de helst ville overnattet, hvis de hadde fritt valg. I undersøkelsen inngår også parametere som gjenkjennelse av brand, lojalitet, servicenivå og komfort.

Suveren syv år på rad

“For syvende år på rad scorer Radisson Blu-hotellene høyest, og har blitt valgt som ”Number One Hotel Brand”.  Med fremskritt i 62 land i Europa, Midtøsten og Afrika, vil The Rezidor Hotel Group fortsette å tilby gode alternativer til våre gjester,” skriver selskapet i pressemeldingen. Den forestående åpningen av Radisson Blu Waterfront og Stockholm Waterfront Congress Center, som åpner januar 2011, er eksempler på gjestene har å se frem til.

Konsistens er nøkkelordet

“BDRC Continental-undersøkelsen viser tydelig at forretningsreisende foretrekker Radisson Blu. Vi tilskriver dette vår evne til å sikre en sammenheng mellom alle våre eiendommer. Våre forretningsgjester vet hva de kan forvente når de bor på et Radisson Blu-hotel. Gjesten kan stole på vår “Yes I Can” servicestandard, sentral beliggenhet, værelser med business class standard og vårt lojalitetsprogram Goldpoints plus (som nå har over 1 million medlemmer). Vi fortsetter med å igangsette nye konsepter, som Grønne Møtepakker med fokus på miljømessig bærekraft og Brain Food, som holder møtedeltageren frisk og energisk hele dagen,” heter det videre i pressemeldingen.

Bekreftende undersøkelse

– Det er veldig tilfredsstillende å vite at våre gjester kan stole på Radisson Blu-merket. Våre gjester har trykket vår “Yes I Can”- ånd til hjertet. Derfor er det meget viktig for oss å fortsette å ligge i forkant av, og imøtekomme våre gjesters behov, sier Ole Sorang, nordisk markedsdirektør i The Rezidor Hotel Group.

Foto: Radisson Blu Resort Trysil