HSMAI Kick-off i Oslo tirsdag 5. april 2011

Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo

Tirsdag 5. april 2011, Radisson Blu Scandinavia Hotel

Er du leder innen mellomleder eller annen nøkkelperson innen hotell, restaurant eller reiseliv? Har du en rolle innen ledelse, salg, HR, revenue management eller markedsføring? Denne konferansen er spekket med matnyttig informasjon du ikke må gå glipp av.

I tillegg til foredrag og workshops innen salg, PR, ledelse og revenue management, vil vi denne dagen lansere både HSMAI European Academy og HSMAI Student.

HSMAI European Academy tilbyr internasjonale sertifiseringer tilpasset det europeiske markedet, blant annet med Dr. Spesialist Johan Fosse som sensor, sammen med kursansvarlig og fagansvarlig innen salg, og Europas eneste internasjonale sertifisering innen revenue management.

HSMAI Student er et nettverk for studenter innen hotell og reiseliv, og studenter og reiselivsnæringen, som tilbyr studentene faglig utvikling og en mulighet for næringen til å bli kjent med ambisiøse studenter, som de senere kan rekruttere inn i sine bedrifter.

Deltageravgiften er på kr. 1950,- for HSMAI-medlemmer og kr. 2550,- for ikke-medlemmer. Ta kontakt for gruppepriser. Alle priser eks mva.

Send din påmelding til postbox@hsmai.no
Påmelding er bindende og refunderes ikke.

Program

08.00–09.00: Registrering og kaffe

09.00–09.15: Velkommen

Ingunn Hofseth. Thumbnail Martin Jørgensen. Liten thumbnail

Ingunn Hofseth, adm. dir. HSMAI ønsker velkommen og presenterer dagens konferansier, Martin Jørgensen, styreleder HSMAI og adm. dir., Net Trans.

Wilhelm K Weber. Liten thumbnail09.30–10.30: HSMAI European Academy

Presented by Wilhelm K. Weber, partner, Swiss Hospitality Solutions

Offering professional training and a European certification in the areas of revenue management and sales, and training in digital marketing, the HSMAI European Academy will provide a European curriculum available in local markets through certified local trainers.

Wilko Weber has an extensive background within hospitality and education. Wilko holds a Master in Science in Dynamic Pricing and Yield Management, has worked in executive positions at the Worldhotels and Lorange Institue of Business in Zurich. In addition to being a partner at Swiss Hospitality Solutions, he is also the Director of Business Development at GlobeRes, and lectures at the University of Salzburg Business School and the Swiss Hotel School in Luzern. Wilko is also the author of “Dynamic Pricing”.

Christian Wallin Eek. Liten thumbnail10.15–10.30: HSMAI Student

Presentert av Christian Wallin Eek, student, Markedshøyskolen Campus Kristiania

HSMAI Student er et forum der hensikten er å gi studenter innen reiseliv og hotelledelse en plattform der de kan skape et nettverk med studenter fra hele Europa og med bransjen direkte. Studentene vil selv administrere forumet under veiledning fra HSMAI. Hva betyr dette for studentene, og hva betyr dette for din bedrift?

Christian Wallin Eek studerer nå til en bachelorgrad i reiseliv. Fra tidligere har an en bachelorgrad i friluftsliv og arbeidserfaring blant annet fra skiskole og event, og som klatreinstruktør og brefører. Christian har også tjenestegjort for NATO med Telemark Bataljon og for FN med deres Well Drilling Unit.

10.30–10.45: Pause

Thomas Nygård. Liten thumbnail10.45–11.45: Lønnsomhet gjennom kvalitet i organisasjonen

Presentert av Thomas Nygård, konsulent

Tusenfryd er i dag en av Norges mest lønnsomme reiselivsbedrifter. Thomas Nygård har de siste 15 årene hatt en sentral lederrolle i Tusenfryd, og vil i dette foredraget fortelle hva han tror er grunnen til at Tusenfryd har gått fra en bedrift med en kjent merkevare, men dårlig økonomisk resultat, til en bedrift med sterk merkevare og solide økonomiske resultater. Han vil fortelle hva han ser på som suksesskriteriene for denne veksten. Stikkord vil være: Integrasjon av merkevare og kulturbygging, fokus på talentutvikling og medarbeidertilfredshet på veien til økt kundetilfredshet og økt lønnsomhet.

Thomas Nygård er i dag konsulent innenfor organisasjonsutvikling, og har det siste halvåret jobbet med et større prosjekt i Madrid. Før dette har han vært 15 år som leder i Tusenfryd, de 2,5 siste årene som administrerende direktør. Før Tusenfryd jobbet han 15 år som offiser i Forsvaret hvor han blant annet hadde ansvar for all idrett i Sjøforsvaret.

11.45–12.45: Lunsj

12.45–13.35: Workshop-sesjon 1

Alle workshops vil bli gjennomført to ganger, så dersom du ikke får med deg den du ønsket første gangen har du en sjanse til.

WORKSHOPS

Kay Ellingsen. Liten thumbnailSalg – en unik form for samhandling

Presentert av Kay Ellingsen, forfatter og utviklingsdirektør, Into Business Norway

Jobber du med salg og/eller service og ønsker å utvikle deg? Bli med på denne workshopen og

  • lær å forstå dine sterke og svake sider ved din salgsstil
  • lær å identifisere kundens kjøpsmønster
  • lær å utvikle og anvende salgsstrategier og servicekvalitet i alle ledd
  • lær å skape en følelse av behag i salgs- og serviceforholdet

Kay Ellingsen har gjennom 20 års erfaring og en kundemasse på 950 forskjellige bedrifter, med til sammen over 20.000 ansatte, tilegnet seg svært god erfaring innen forbedringsprosesser i næringslivet, og er spesialist på skreddersøm og utvikling av mennesker, strategi, lønnsomhet og vekstområder. Han har arbeidet innen trygdeetaten, forsikring/finans og digital kommunikasjon. Sist jobbet han med Choice Hotels Scandinavia. Kay dokumenterer topp resultater på salg, service og markedsføring.

Thomas Nygård. Liten thumbnailOffensiv klagebehandling

Presentert av Thomas Nygård, konsulent

Klagehåndtering er berikende!

  • Hva kreves for å skape en bedriftsintern kultur der klaging går fra å regnes som skummelt til å bli den beste hjelperen til forbedring?
  • Hvordan kan man tilrettelegge for flere, bedre og mer konstruktive tilbakemeldinger fra kundene?

Helhetlig PR-strategi

Morten Torp. Liten thumbnail Even Hegbom. Liten thumbnail

Presentert av Morten Torp, daglig leder, VisitSnowman og Even Hegbom, gründer og adm dir for Snowman Resort, Målselv Fjellandsby

Snowman Resort, Målselv Fjellandsby, med sin vel gjennomførte PR-strategi, vant gull i kategorien PR under HSMAI-prisene i januar 2011. Hva gjorde at deres kampanje var så vellykket? Even og Morten vil forklare enkle steg din bedrift kan ta for å bygge og gjennomføre en velfungerende PR-strategi

Morten Torp har lang og bred erfaring i reiselivsbransjen, hvor han har hatt ledende stillinger i selskaper som SAS, Hurtigruten, Nordkapp, SAS North Cape Hotels, Berg Hansen Reisebureau, DFDS Seaways, Gonow.no, og har de siste årene vært engasjert med utviklingen av vinterturisme til Snowman Resort og Nord-Norge. Torp er også partner i headhunterselskapet AIms International.

Even Hegbom har bakgrunn fra salg og reklame. Har hatt ledende stilling i Clear Channel og har de siste årene vært gründer, initiativtaker og investor i utviklingen av Voss Fjellandsby og Målselv Fjellandsby (Snowman Resort). I tillegg til dette har han flere nye prosjekter under utvikling i Norge.

Wilhelm K Weber. Liten thumbnailRevenue Management 2.0

Presentert av Wilhelm K. Weber, partner, Swiss Hospitality Solutions

We created the “monster”. Now we have to control it!

13.35–13.45: Pause

13.45–14.35: Workshop-sesjon 2

14.35–14.45: Pause

Kay Ellingsen. Liten thumbnail14.45–15.55: Fra Sjef til Leder

Presentert av Kay Ellingsen, forfatter og utviklingsdirektør, Into Business Norway

Deltagerne får en smakebit av programmet ”fra Sjef til Leder”, et program for lederkompetanse, der personlig utvikling, evne til å inspirere, motivere, ta vare på medarbeidere og måloppnåelse står i sentrum.

15.55–16.00: Avslutning

16.15: HSMAIs generalforsamling – Se separat innbydelse