SAS Smart Pass i hele Skandinavia
Med denne introduksjonen fortsetter SAS sitt arbeide med å ta godt hånd om sine kunders tid. SAS går nå, etter å ha testet SAS Smart Pass, videre som et av de første flyselskapene i verden med å fullt ut introdusere SAS Smart Pass til sine kunder. Dette gjør selskapet for å skape en ennå enklere, mer effektiv og raskere prosess gjennom flyplassen, ifølge en pressemelding.
SAS’ mest frekvente reisende i Ålesund har gjennom vinteren 2011 testet SAS Smart Pass, og nå velger SAS, som et av de første flyselskapene i verden, å introdusere sitt nye produkt i hele Skandinavia. SAS Smart Pass er ett av SAS’ mange produkter som skal forenkle, effektivisere og spare tid for passasjerene våre.
SAS Smart Pass bygger på det nyeste innen mobile tjenester, NFC (Near Field Communication). Dette er en trådløs kommunikasjonsteknikk, og inneholder en sender, som aktiveres når den kommer inntil en leser. Leseren vil finnes på alle flyplassens berøringspunkter; Self Service-automatene, Security, Fast Track, Lounger, Tax Free-butikker og ved ombordstigning. SAS Smart Pass klistres enkelt på mobiltelefonen, og holdes opp mot leseren for å passere. Dette gir et raskt og smidig flyt gjennom hele flyplassen.
– Kundeundersøkelser viser at kundene våre virkelig setter pris på våre mobile tjenester. Vi ser at mobilen og NFC er fremtiden, og vi er stolte over å kunne tilby denne smarte løsningen til våre mest lojale kunder. På denne måten kan vi effektivisere reisen deres ytterligere. Den vellykkede testen av SAS Smart Pass viser også at våre kunder er meget fornøyde med produktet, og at SAS er på rett vei, sier Lena Rökaas, sjef for produkt og kundeservice i SAS.
SAS Smart Pass kommer til å være tilgjengelig for alle EuroBonus Gullmedlemmer, og utrullingen skjer kontinuerlig på samtlige destinasjoner i Skandinavia, med start i september 2011.
Foto: iPhone med SAS Smart Pass.