Radisson Blu Danmarks beste

Dansk flagg

Radisson Blu er kåret til beste hotellkjede på Danish Travel Awards, som ble avholdt forrige uke. Vinneren av den prestisjefylte prisen ble kåret ved hjelp av en undersøkelse der forbrukere og reisebyråagenter stemmer på sine favorittaktører i forskjellige kategorier. Med den danske prisen sikrer Radisson Blu seg et skandinavisk ”hattrick”, siden kjeden har fått tilsvarende anerkjennelse i Norge og Sverige tidligere, skriver Rezidor Hotel Group i en pressemelding.

Danish Travel Awards ble arrangert i forrige uke. 20 ulike priser ble delt ut til reise- og turistbransjen. 350 spesielt inviterte var med på å feire prisutdelingen.

– Vi er veldig stolte over prisen for beste hotellkjede. I løpet av de siste årene har vi sett en økende konkurranse i bransjen. Derfor er prisen en anerkjennelse av det utrolige arbeidet våre medarbeidere på hotellene gjør hver eneste dag, for at våre kunder og gjester føler seg velkomne og godt ivaretatt når de velger våre hoteller, sier Christian Gartmann, Area Vice President.

Radisson Blu har flere unike tilbud, som utvikles kontinuerlig for å sikre at både turister, forretningsfolk og konferansedeltakere får et optimalt opphold på hotellene. I fjor ble matkonseptet Brain Food lansert i Danmark, og senere videreført i de andre skandinaviske landene. Konseptet, som bygger på helse, smak og velvære, skal sikre at møtedeltagere får overskudd og blir opplagte.

Tidligere i år lanserte hotellvirksomheten Rezidor Hotel Group, som Radisson Blu er en del av, sammen med reisevirksomheten Carlson, et nytt lojalitetsprogram for sine gjester: Club Carlson. Medlemmer i Club Carlson kan tjene opp poeng gjennom opphold på kjedenes hoteller. Poengene gir fordeler i forhold til et stort utvalg av førsteklasses tilbud på Rezidors og Carlsons feriesteder verden over.

Skandinavisk ”hattrick” og internasjonal anerkjennelse

Det er ikke bare i Danmark Radisson Blu har mottatt en prestigefylt pris. Både i Norge og Sverige har kjeden fått tilsvarende anerkjennelse.

Også internasjonalt høster Radisson Blu anerkjennelse. Kjeden viste sin styrke i den internasjonale undersøkelsen BDCR Continental i 2010. For syvende år på rad ble Radisson Blu valgt til forretningsreisendes foretrukne hoteller og «Number One Hotel Brand». I tillegg ble Radisson Blu i mai utropt av Etisphere som en av verdens mest etiske virksomheter i 2011.

Rezidor Hotel Group er den hurtigst voksende hotellkjeden i Europa, Midt-Østen og Afrika. I 2010 åpnet virksomheten 7200 nye hotellrom. Nylig åpnet hotellkjeden hoteller i blant annet Dubai, Chicago og Moskva.

Om konkurransen

Danish Travel Award, der bransjens beste aktører kåres, avholdes hvert år. Konkurransen er basert på en avstemning blant både forbrukere og medarbeidere i bransjen. I år har over 1400 forbrukere og flere tusen medarbeidere i den danske reiselivsbransjen stemt og kåret vinnerne. I kategorien Årets Beste Hotellkjede beseiret Radisson Blu blant annet Comwell-kjeden og Guldsmed-hotellene (First Hotels).