Concept Hotel of the Year

Scandic Hotels Norway med sitt diplom i Oslo torsdag 24. mai 2012. Fotograf: Catharina Wandrup

Scandic Hotels Norway ble i januar kåret som Årets Reiselivsmarkedsfører 2011 under HSMAIs nasjonale prisfest, for sitt nyutviklede konsept rundt Scandic Vulkan. De satser hardt på innovasjon, og har blant annet vært første hotellkjede til å introdusere senger som gir individuell komfort, men det var Scandic Vulkan-konseptet som gjorde at de vant prisen for Concept Hotel of the Year under HSMAIs European Awards.
Juryen la fram følgende begrunnelse for sitt valg:

The winner has shown a capability to think out of the box about future trends, breaking old habits and instituting new culture with their concept hotels. Through a fresh design and creative market communication they create curiousness and an emotional attachment to their products. Giving us a glimpse of the future of hotels, this chain is setting a standard to be reckoned with. We congratulate Scandic Hotels.

Vi kan nok regne med å se mange spennende hoteller og konsepter fra Scandic i fremtiden.

Foto: Scandic Hotels Norway med sitt diplom i Oslo torsdag 24. mai 2012. Fotograf: Catharina Wandrup