- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
- Meld deg på Møte- og Eventbørsen 2024!
Rezidor Hotel Group har startet sin største oppgradering i Norden noensinne
Rezidor Hotel Group er nå i gang med sitt mest omfattende renoverings- og oppussingsprogram av de nordiske hotellene. Norge er et prioritert marked, og målet er å gi gjestene internasjonale hotellopplevelser, og bransjens beste service, heter det i en pressemelding fra kjeden.
Innen utløpet av 2017 investerer Rezidor Hotel Group nær én milliard norske kroner (110 millioner euro) i oppussingen av flere av hotellene i Norden. I tillegg kommer betydelige investeringer fra eierne av hotelleiendommene.
– Målet er å gi gjestene våre enda bedre hotellopplevelser. Mange av rommene pusses opp, og en del av hotellene vil få nye, internasjonale restaurantkonsepter, som tilpasses med lokale retter og råvarer. Hotellene vil se bedre ut, maten skal smake enda bedre og servicen skal heves fra et allerede høyt nivå, sier Tom Flanagan, Area Vice President for Rezidor Hotel Group i Norden.
Rezidor er den eneste internasjonale hotellkjeden med en betydelig portefølje i Norge, og har nesten 30 hoteller spredt over hele landet. I løpet av de neste tre årene skal hotellkjeden pusse opp flere av Radisson Blu- og Park Inn by Radisson-hotellene i Norden, og de fleste av prosjektene er i Norge.
– Norge er et av våre viktigste markeder, og vi har svært trofaste gjester, som gjennom flere år har valgt våre hoteller som sitt førstevalg, mye på grunn av vår gode service og hotellenes sentrale beliggenhet. Vi vil gjøre vårt ytterste for å gi gjestene våre flotte hoteller, med sofistikert design og smakfulle mat- og drikkekonsepter, sier Flanagan.
Bedre gjesteopplevelser
I løpet av året relanseres også hotellkjedens prisvinnende serviceprogram, Yes I Can!, som først ble lansert i 1995. Medarbeiderne vil gjennomgå et oppdatert treningsprogram i hvordan de skal gi gjestene førsteklasses service og gode hotellopplevelser. Gjennom treningsprogrammet, og i det daglige, oppfordres medarbeiderne til å ta initiativ og ansvar for å sørge for at gjestene blir fornøyde.
– Våre medarbeidere gjør hver dag sitt ytterste for å gi gjestene god service, og gjennom det oppdaterte treningsprogrammet, vil vi sette ytterligere fokus på hvordan vi kan møte gjestene på best mulig måte, og innfri og overgå gjestenes forventninger, forteller Flanagan.
Anerkjent designteam
Hotellkjeden samarbeider med bransjens ledende designere, arkitekter og konseptutviklere, blant andre Snøhetta, LINK arkitektur, Koncept Stockholm og Doos Architects, for å gjennomføre den omfattende oppgraderingen i Norden.
– Vi samarbeider med de beste, fordi de kjenner markedene og tør å overraske og gi gjestene mer enn de forventer. Vi jobber også tett med vårt internasjonale nettverk, fordi vi ønsker å gi gjestene internasjonal design med lokal vri, når de besøker våre hoteller i Norge, sier Tom Flanagan.
Prosjektene forventes å være ferdige innen utgangen av 2017. Hovedfokus vil ligge på å oppgradere hotellrom og fellesområder, samt konferansefasilitetene. For å sikre at gjestene ikke blir forstyrret av arbeidet, gjennomføres oppussingen etappevis og i perioder hvor hotellene har lavest aktivitet.
Foto: Ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo og Radisson Blu i Bodø er flere av rommene allerede pusset opp. Fotograf: Aksel Jermstad.