- Future of Sales Conference | Oslo
- HSMAI med kraftig satsing i Norge!
- Feiring av suksess og fremragende prestasjoner: Reiselivsbransjens beste ble hedret på HSMAI Awards Norway 2023
- De nominerte til HSMAI Awards Norway 2023 er…
- Connecting Future Leaders er tilbake igjen torsdag 14. mars på Scandic Solli!
Årets viktigste møtedag torsdag 28. januar 2016
HSMAI samler kunder og bransjen til Årets viktigste møtedag hvor vi skal inspirere og skape nye muligheter
Torsdag 28. januar 2016 Radisson Blu Plaza Hotel
Registrering fra 08.00 til 09.00
Møte- og Eventbørsen fra kl. 09.00 til 16.00
Pause fra 16.00 til 18.30
HSMAIs prisfest begynner med aperitif kl 18.30 og varer til ca kl 23.00
HSMAI er opptatt av å sette helhetlig kommunikasjon høyt på agendaen og events blir stadig viktigere for både våre medlemmer og våre medlemmers kunder. I den forbindelse er det sentralt for oss og jobbe tett med eventbyråene i og med at vi fornyer Møtebørsen og har blitt til Møte- og Eventbørsen. Vi har gjennomført en undersøkelse blant våre utstillere og hele 86 % er enig i at vi gjør de nevnte endringene. Vi har også invitert med oss Norway Convention Bureau (NCB). NCB har som oppgave og trekke enda flere internasjonale arrangementer til Norge og er en viktig samarbeidspartner for HSMAI. I fellesskap med resten av bransjen skal vi vise oss frem til kundene og eventbyråene torsdag 28. januar 2016 i en helt annen setting enn før. Radisson Blu Plaza Hotel og Sonja Henie Salen blir gjort om til en minimesse med lounger og businessområder hvor du møter hele bredden i Norge. Alt er nytt! På denne måten kan eksempelvis destinasjonsselskapene invitere med sine samarbeidspartnere og/eller medlemmer og kan legge vekt på destinasjonen. Noen hotellkjeder vil benytte muligheten til og profilere seg og sine hoteller. Andre aktører vil legge vekt på tema som eksempelvis resort eller annet.
Norwegian Promotion Group (NPG) er vår nye samarbeidspartner. De er markedsledende innen messekommunikasjon og jobber mye med bl.a. corporate events og konferanser og vil være den som står for designen under dagen. Vi har som mål og få 300 besøkende under dagen og dette skal få til sammen med våre partnere og utstillere. På kvelden skal det feires og vinnere kåres.
De som blir invitert som besøkende er:
De som arbeider med innkjøp og /eller booking og administrasjon av eventer og konferanser er invitert som våre gjester både på dag og kveld – uavhengig om de arbeider i et firma som er sluttbruker eller om de jobber i et event- og reisebyrå. De vil møte andre likesinnede og kan utveksle erfaringer og kompetanse med andre fra bransjen.
Flere av eventbyråene som mottok priser under HSMAI Eventprisene i oktober vil være tilstede for å fortelle hvorfor de har lykkes. I samarbeid med vårt internasjonale nettverk i HSMAI har vi satt sammen noen temaer for seminarene under dagen. Et par av dem vil være i plenum og andre vil være som en rundebord diskusjon med 10 personer rundt bordet som gjør at man utveklse erfaringer på en god måte. Noen av disse rundebords diskusjonene vil gjentas flere ganger under dagen.
Lær mer om hva du kan forhandle om for eventer!
Det er visse utgiftsposter i hver konferanse og events som tar opp store deler av budsjettet. Mange av disse elementene er avgjørende, og planleggere trenger god innsikt og gode forhandlingsteknikker for å sikre et vellykket arrangement. Denne økten bringer sammen et panel av eksperter på tilbudssiden som vil dele innsikt, tips og ideer om hvordan du kan sikre en god avtale. Bli med oss på denne interaktive sesjonen om hva du kan be om og hva som kan være viktig for ditt arrangement.
Fra taktisk til strategisk ledelse
For å sikre fremgang i din karriere og sikre at du fortsetter å være en verdsatt ansatt i firmaet – spesielt hvis du jobber med mange arrangementer og events trenger du å gjøre mer enn å kunne styre en avdeling. Du må utfordre deg selv, utvikle dine ferdigheter til og kunne jobbe strategisk med eventer. Det er ikke alltid så instinktiv og uanstrengt som det virker. Lær hvordan du kan utvikle et «veikart» til og utvikle deg videre.
Hva media ønsker du kjenner til
Det og tiltrekke seg media til eventet kan være avgjørende for å få ditt budskap ut til et bredere publikum. Ved å invitere redaktører fra relevante aviser og tidskrifter og andre til denne økten vil deltakerne lære av aktive mediefolk om hva journalister ønsker, hva de ikke ønsker og hvordan kan du kan forberede dine sjanser til og oppnå mediadekning
Revenue Management
Som innkjøper av events er det opp til deg å sikre det beste stedet for deres arrangement. Når denne plassen er et hotell eller et annet sted er det viktig at du forstår deres tenkemåter og interntspråk som revenue managers. Hva kan du gjøre for å gjøre din bedrift tiltalende – det være seg et lite møte eller en stor konferanse? Denne workshopen vil åpne øynene til de mange elementene som tas i betraktning med tanke på salg og inntekter som ledere må ta hensyn til og hva som kan hjelpe deg å oppnå «beste kunde» status på dine favorittsteder
Styrk deltaker engagement
Mange søker etter bedre måter å engasjere deltagerene på i konferanser og eventer. Vi tar for oss hvordan psykologien bak hvordan spill og interaktive aktiviteter på live-eventer påvirker deltakernes oppmerksomhet, læreevne, og interesse for å delta. Kom lære hvordan mobile interaktive teknologier som ARS (Audience Response Systems) og spill kan øke nettverksbygging, oppmuntre til økt deltakelse, og skape verdifulle samtaler!
Utstillerpriser:
Den ordinære prisen har tidligere vært på kr. 15.900,- eks moms uten profilering pr. bedrift. Dette oppsettet utgår nå og vi gir våre utstillere et langt bedre tilbud hvor destinasjonene, eller kjedene eller temafokus kan gå sammen.
Alternativt at en aktør ønsker og profilere seg spesielt pga nylansering eller annet.
Vi har følgende priser:
Kr. 60.000,- eks. moms
Det inngår 15 m2 og gir muligheter for opptil 5 bedrifter og/eller personer pr. destinasjon/tema/kjede
Kr. 95.000,- eks moms
Det inngår 30 m2 og gir muligheter for opptil 10 bedrifter/eller personer pr. destinasjon/tema/kjede
HSMAI ønsker å ta kontroll over salen slik at den fremstår helhetlig og «ryddig» både visuelt og konseptuelt slik at all profilering vil bli gjort av et og samme byrå. Møbler og en profilerings plate inngår i prisen. Det samme gjør mat og drikke til utstillere og besøkende.
På kvelden skal det feires. Les mer her om alt det spennende som skjer denne kvelden:
http://hsmai.no/?wysija-page=1&controller=email&action=view&email_id=309&wysijap=subscriptions
For mer informasjon ta kontakt med Kaisla Saastamoinen på ks@hsmai.eu
Våre samarbeidspartnere: